نقش دانشگاه در موفقیت علیرضا کریمی انکار‌ناپذیر است

عضو شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد گفت: کسی که تحصیلات عالیه دارد، مطالعه داشته و نگاه وسیع تری نسبت به زندگی و آینده پیدا کرده و بهتر از ورزشکاران دیگر، می تواند بر مشکلات غلبه کند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، کشتی گیران آزادکار کشورمان روز گذشته (یکشنبه) در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا خوش درخشیدند و توانستند دو مدال طلا و یک گردن آویز برنز را به نام کاروان ایران ثبت کنند.

رضا اطری روی سکوی سوم ایستاد و حسن یزدانی، یکی پس از دیگری حریفانش را شکست داد اما در این میان مدال طلای علیرضا کریمی، شیرینی دیگری داشت. آزادکار وزن 97 کیلوگرم ایران در یک وزن بالاتر کشتی گرفت اما باز هم کشتی گیری در قاره آسیا توان مقابله با او را نداشت.

کریمی که دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی است، سال گذشته در مسابقات امیدهای جهان مقابل کشتی گیر روسیه ای خود شکست خورد تا به مصاف حریفی از رژیم صهیونیستی نرود. این اقدام، تحسین مقام معظم رهبری را به دنبال داشت و دکتر علی اکبر ولایتی، رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی نیز دستور ویژه ای را صادر کرد تا این ورزشکار به تحصیل بازگردد.

علیرضا کریمی مزد زحمات و البته صبر خود را گرفت و با کسب مدال طلای بازی های آسیایی 2018، فصل جدیدی را در زندگی خود آغاز کرد. ورزشکاران زیادی بوده اند که وقتی با فراز و نشیب هایی در دوران حرفه ای خود مواجه شده اند، نتوانسته اند روحیه خود را حفظ کنند و علی‌رغم داشتن استعداد، خیلی زود محو شده اند. عضو شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد معتقد است، تحصیلات و حضور در محیط دانشگاه می تواند ورزشکار را از روزهای سخت به سلامت عبور دهد.

کریمی را باور داشتیم

ابراهیم جوادی، عضو شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد در این باره به ایسکانیوز، گفت: زمانی که علیرضا کریمی را برای بازی های آسیایی 2018 اندونزی انتخاب کردیم، انتقادات زیادی مطرح شد. عده بسیاری معتقد بودند باید رقابت انتخابی بین او و دو کشتی گیر مدعی دیگر برگزار می کردیم ولی ما باور داشتیم کریمی می تواند به مدال طلا برسد چون ظرفیت ها و توانایی های او را به خوبی می شناختیم.

وی ادامه داد: مربیان از نحوه تمرینات و آمادگی بدنی علیرضا کریمی رضایت کافی داشتند. همان طور که می دانید تمرینات کشتی بسیار طاقت فرساست، به قدری که ورزشکاران بارها در تمرینات دلزده می شوند و مربیان با صحبت ها و مراقبت های روحی و روانی، کشتی گیران را در شرایط آرمانی نگه می دارند. کریمی بعد از اتفاقاتی که برایش رخ داد، بسیار ناراحت و ناامید بود ولی توانست خیلی زود خاطرات تلخ را فراموش کند و به روزهای خوبش برگردد.

نقش دانشگاه در موفقیت کریمی انکار ناپذیر است

عضو شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد تصریح کرد: البته این اتفاق در حرف، ساده است وگرنه کمتر کسی می تواند چنین بحرانی را به خوبی پشت سر بگذارد. بدون شک نقش علم و دانشگاه در بازگشت موفقیت آمیز علیرضا کریمی انکار ناپذیر است. کسی که تحصیلات عالیه دارد، مطالعه داشته و نگاه وسیع تری نسبت به زندگی و آینده پیدا کرده و بهتر از ورزشکاران دیگر، می تواند بر مشکلات غلبه کند.

جوادی در پایان گفت: خوشحالیم که این کشتی گیر جوان و با استعداد، پاسخ اعتماد فدراسیون کشتی را داد و همچنین توانایی های خود را به اثبات رساند. مطمئنم روزهای خوشی در انتظار این ورزشکارِ دانشجو است و او می تواند در میادین جهانی و المپیکی، مدال های خوش رنگی برای ایران کسب کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 965886

وب گردی

وب گردی