پالایشگاه تهران متعلق به خداست/عمر برخی تاسیسات صنعت نفت به ۷۰ سال می رسد

وزیر نفت گفت: پالایشگاه تهران هیچ مالکی ندارد و متعلق به خداست. البته در مقطعی از ما خواستند هیات مدیره آن را تشکیل دهیم، اما این به معنای تشکیل مجمع نیست و فقط می‎توان در انتصاب آن دخالت کرد. سهام پالایشگاه تهران صد درصد متعلق به سهام عدالت است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بیژن زنگنه وزیر نفت امروز به پرسش‌های علیرضا محجوب و نادر قاضی‌‌پور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی درباره «حادثه در صنعت نفت به‌ویژه در پالایشگاه‌های کشور» پاسخ داد. او در پاسخ به سوال این نمایندگان گفت: از حوادث در صنعت نفت به‌ویژه در پالایشگاه تهران متاثر هستم و جا دارد در این جا بار دیگر به خانواده‌های متوفیان تسلیت بگویم. ما درصنعت نفت با مواد خطرناک و سمی و اشتعالزا سروکار داریم که این صنعت نفت را به صنعت خطرناکی تبدیل کرده است.

او تصریح کرد:هماکنون شش هزار جایگاه عرضه سوخت، یست و هفت میلیون مشترک گاز، شصت واحد بزرگ پتروشیمی بالادستی، سامانه توزیع روزانه نود میلیون لیتر بنزین و هشتاد میلیون لیتر نفت گاز در کشور وجود دارد که همگی ایمنی خوبی قرار دارند. البته به این معنی نیست که مشکلی نداریم.

زنگنه در خصوص پالایشگاه تهران افزود: این پالایشگاه هیچ مالکی ندارد و متعلق به خداست. البته در مقطعی از ما خواستند هیات مدیره آن را تشکیل دهیم، اما این به معنای تشکیل مجمع نیست و فقط میتوان در انتصاب آن دخالت کرد. سهام پالایشگاه تهران صد درصد متعلق به سهام عدالت است.

وزیر نفت ادامه داد: بیش از 55 سال از عمر پالایشگاه تهران میگذرد. عمر مفید تاسیسات حداکثر سی سال است، اما متاسفانه عمر برخی تاسیسات صنعت نفت به هفتاد سال میرسد و باید از کارکنان نفتخیز جنوب، فلات قاره و ... برای اداره این تاسیسات قدردانی کرد.

او تاکید کرد: پس از حادثه پتروشیمی بوعلی سینا، 45 نفر را برای فرماندهی عملیات در مواقع بحرانی پرورش دادیم و این افراد دورههای لازم را در داخل و خارج از کشور سپری کرده‌اند. تلاشمان این است با تمام محدودیتها و با تاکید بر انضباط، عملکردمان را در مواقع بحرانی ارتقا بخشیم.

همچنین وزیر نفت به سوال غلامرضا کاتب درباره دریافت بیمه خسارت گاز از مشترکان گاز در سال ۹۵ گفت: این مبلغ بر اساس قانون برداشته شده است اما در صورتی که مردم تمایل داشته باشند می‌توانیم آن را بازپرداخت کنیم. اما باید توجه داشته باشیم که هزینه بیمه به شرکت‌های بیمه‌ای پرداخت شده است.

او تاکید کرد: این مبلغ بر اساس اعلام کاتب، ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است که در صورت تمایل، مردم می‌توانند آن را دریافت کنند. وزیر نفت در پایان با بازپرداخت این مبلغ به مردم موافقت کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 965903

وب گردی

وب گردی