هدف گذاری برای تکمیل زنجیره ارزش در فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

مساحت فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر حدود ۲.۵ برابر منطقه فعلی می باشد که با هدف تکمیل زنجیره ارزش در مرحله اول برای توسعه بخش هایی از آن پروژه تعریف شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، علی محمد بساق زاده مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی، در مورد فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در ماهشهر اظهار کرد: برای اینکه اقدامات گسترده تری برای صنایع بالا و میانی پتروشیمی در ماهشهر انجام دهیم نیاز به زمین داشتیم بر همین اساس برای محدوده ای در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی پروژه تعریف شده که در حال اخذ مجوزهای محیط زیستی و منابع طبیعی است.
او افزود: مساحت منطقه ویژه فاز دوم حدود 2/5 برابر منطقه فعلی است اما ما در مرحله اول برای بخشهایی از آن پروژه تعریف کردیم که مصوبه هیات مدیره منطقه ویژه و مصوبه هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی را داشته و نظر مساعد مسئولان کشوری ، استاندار و فرماندار را نیز کسب کرده است.

بساق زاده ضرورت تعریف پروژه در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر را استخراج بیشتر گازهای همراه نفت دانست و گفت: با توجه به احداث NGL3200 بین جاده خرمشهر و اهواز که متان، اتان، پروپان و بوتان تولید می کند نیازمند تعریف زنجیره در فاز دوم بودیم. دلیل دیگر احداث واحد‌های جدید در منطقه و بهره‌برداری از پروژه‌ بید بلند ۲ است که تا کنون پیشرفت مطلوبی داشته است و همچنین خوراک هایی که شامل پروپان، بوتان و C5 پلاست به منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در ماهشهر می آید تا در فاز دوم محصولات مختلف پتروشیمی تولید شود.

او گفت:بنابراین با وجود خوراک های مناسب باید هرچه سریعتر پروژه‌های فاز دوم اجرا شود تا ضمن جلوگیری از خام فروشی محصولاتی با ارزش افزوده تولید شود که این اقدام موج بزرگی از کارهای اجرایی و صنعتی در منطقه را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 965914

وب گردی

وب گردی