بیانیه ۲۲۰ نماینده مجلس در حمایت از پیشرفت های صنایع دفاعی کشور

۲۲۰ نماینده مجلس شورای اسلامی با امضای بیانیه ای از تلاش های جهادگران عرصه صنایع دفاعی کشور قدردانی کرده و حمایت خود را از این فعالیت ها اعلام کردند.

به گزارش ایسکانیوز در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بیانیه ۲۲۰ نماینده مجلس شورای اسلامی برای قدردانی و حمایت از پیشرفت های صنایع دفاعی کشور قرائت شد.

در این بیانیه که در آستانه ۳۱ مردادماه روز صنایع دفاعی کشور منتشر شده، آمده است:

پیشرفت های شگرف صنایع دفاعی کشور با خلاقیت و ابتکار فرزندان انقلابی و مومن ایران اسلامی با وجود محدودیت های گوناگون ناشی از تحریم های ظالمانه، نماد شکوهمند خودباوری، خوداتکایی و خودکفایی در نیل به اقتصاد مقاومتی، برتری دفاعی و اقتدار ملی است.

با گرامیداشت یاد ماندگار سه وزیر دفاع شهید، دکتر چمران، سرلشگر نامجو و سرلشگر فکوری و یک هزار شهید گرانقدر وزارت دفاع از کارکنان متعهد، سخت کوش و متخصص صنایع دفاعی و تلاش گران و مدیران وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که در ارتقای توان و قدرت بازدارندگی نقش تعیین کننده ای داشتند، به نمایندگی از ملت رشید و رزمنده پرور ملت اسلامی تشکر می کنیم که از یک سو در اردوگاه دشمنان و قدرت های سلطه گر هراس افکنده اند و از سوی دیگر موجب خرسندی دوستان و همپیمانان در منطقه و جهان شده اند.

بدون شک پیشرفت های صنعت دفاعی بیانگر این واقعیت انکارناپذیر است که نه تنها تحریم چهل ساله صنایع نظامی ایران مانع روند رشد و تعالی این صنعت راهبردی نشده است، بلکه یکی از عرصه های موفق و الگو در تحریم شکنی نیز هست. تولید بومی موشک های نقطه زن با برد بالا، تولید و پرتاب ماهواره برها، ساخت ناوهای سطحی و زیرسطحی، پهپادهایی با قابلیت برتر و نیل به خودکفایی از تحقیق و طراحی تا تولید و به کارگیری آن از مولفه های قدرت دفاعی و اقتدار است که باعث عمیق تر شدن قدرت ملی در آزمایش موفقیت آمیز موشک نقطه زن فاتح مبین به عنوان جدیدترین دستاورد صنعت دفاعی شده است.

ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت از تدابیر و تلاش های مجموعه دفاعی کشور، از تلاش های کارآمد وزارت دفاع برای صیانت و بالندگی صنایع دفاعی و نقش آفرینی در اقتدار علمی و دفاعی و سهم موثر در تکوین اقتصاد مقاومتی قدردانی کرده و امیدواریم پیشرو بودن صنایع دانش بنیان دفاعی با نهادینه سازی حداکثری ظرفیت های علمی، پژوهشی و صنعتی، بخش های دولتی و غیردولتی همواره در تراز برتر منطقه ای و جهانی در راستای تولید مستمر قدرت بازدارندگی و رفع تهدیدات احتمالی دشمنان، صیانت شود.

کد خبر: 965915

وب گردی

وب گردی