نگاهی به انتخابات ریاست جمهوری پیش روی کنگو و حواشی آن

برنامه «آفریقای امروز» (Africa Today) در شبکه پرس تی وی به بررسی انتخابات ریاست جمهوری پیش روی جمهوری دموکراتیک کنگو می پردازد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی شبکه پرس تی وی؛ این برنامه به تهیه کنندگی متیو ریچاردسون ضمن بررسی مسایل مربوط به این انتخابات پیرامون نامزدی رمضانی شادری برای این انتخابات به بحث خواهد پرداخت.

این برنامه ضمن معرفی نامزدهای اصلی این انتخابات، روی کار آمدن ژوزف کابیلا در کنگو از سال 2001 و پس از ترور پدرش لورانت کابیلا و مسایل دوران فعالیت وی به عنوان رییس جمهور را مورد بحث و تبادل نظر قرار می دهد.

در این برنامه همچنین عدم نامزدی کابیلا برای انتخابات ماه دسامبر و اهداف وی از این اقدام، تغییرات احتمالی جمهوری دموکراتیک کنگو در دوره پس از کابیلا و اهمیت انتخابات پیش رو در تاریخ کنگو به دلیل اولین تجربه انتخاب رییس جمهور از طریق صندوق های رای نقد و بررسی خواهد شد.

«آفریقای امروز» در ادامه به نامزدی امانوئل رمضانی شادری از طرف حزب مردم برای بازسازی و دموکراسی کنگو پرداخته و نکات مهم پیرامون این موضوع از جمله رابطه نزدیک وی با خانواده کابیلا، سازماندهی سرکوب خشونت آمیز معترضان در اوایل سال جاری میلادی و تحریم وی از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا به دلیل دست داشتن در اقدامات سرکوبگرانه را بررسی خواهد کرد.

برنامه «آفریقای امروز» با اجرای امینا تیلور، سه شنبه 30 مرداد ساعت 17:00 از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه چهارشنبه ساعت 00:03 بامداد، پنجشنبه ساعت 12:00 ، جمعه ساعت 10:00 و شنبه ساعت 18:00 پخش خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 965942

وب گردی

وب گردی