بهداشت روانی منتشر شد

کتاب «بهداشت روانی» تالیف محمد علی احمدوند توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری واحد تهران جنوب منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز، مفهوم بهداشت به طور کلی به دو نوع جسمی و روانی تقسیم بندی می شود. بهداشت روانی به معنی بهره مندی از سلامت ذهن، اندیشه ، تفکر است و بهره مندی از بهداشت روانی می تواند بر سلامت جسم اثر مثبتی داشته با شد و درصد قابل توجهی از بیماری های جسمانی، ریشه روان شناختی دارند و بهره مندی از بهداشت روانی می تواند بر سلامت جسم اثر مثبتی داشته باشد.

بسیاری از بیماری های جسمی مانند آسم یا سرطان ارتباط تنگاتنگی با فشارهای روانی فرد دارد و ناخواگاه تاثیر روانی شدیدی بر فرد و خانواده وی دارند. به طور میانگین امروزه 500 میلیون نفر در دنیا مبتلا به یکی از اختلالات روانی هستند و از این عده 50 میلیون نفر اختلالات شدید روانی، 250 میلیون نفر اختلالات خفیف روانی، 120 میلیون نفر عقب ماندگی ذهنی، 50 میلیون نفر صرع و 30 میلیون نفر به دمانش مبتلا هستند.

کشور ایران به دلیل ویژگی های خاص خود، با رشد روزافزون آسیب هایی مانند اعتیاد، طلاق، شیوع ایدز و خشونت مواجه است و همین امر باعث شده که در سالهای اخیر توجه به مباحث سلامت و بهداشت روان مورد توجه قرار گیرد.

مولف که دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی و دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی است در مقدمه کتاب می گوید به دلیل تقلیل درس بهداشت روانی به دو واحد درسی و تدوین سرفصل های جدید با رویکردی به مباحث دین، بهداشت روانی و اخلاق بر آن شدم کتابی خودآموز دارای سرفصل های مورد نظر که برای دانشجویان رشته روانشناسی مفید باشد را تدوین کنم امید است این اثر مورد استفاده استادان و دانش پژوهان قرار گیرد.

کتاب بهداشت روانی در هشت فصل تدوین شده است و این فصول شامل تعریف و ماهیت بهداشت روانی، تاریخچه و هدف های بهداشت روانی، رفتارهای مطلوب و ملاک هنجاری و ناهنجاری، پیشگیری اولیه، ثانویه و ثالثیه، بهزیستی روانشناختی، استرس و بهداشت روانی، دین و بهداشت روانی واخلاق و بهداشت روانی هستند.

این کتاب تالیف محمد علی احمدوند دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی در 312 صفحه با شمارگان دو هزار نسخه و با قیمت 25 هزار تومان توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری واحد تهران جنوب منتشر شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 965955

وب گردی

وب گردی