باید نشاط را به  ایثارگران برگردانیم/ نیاز به ٢٨٠ میلیارد تومان برای راه اندازی موسسات ایثار

مدیرعامل موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار گفت: در سال ۹۶ ، 3 میلیون و ۲۶۰ هزار نفر از ایثارگران از مراکز ایثار در سراسر کشور استفاده کرده‌اند. این مراکز در ۲۶ استان فعال هستند و در ۱۱ استان هر سه فاز افتتاح شده و ۱۵ استان دیگر نیز بخش‌هایی از مراکز فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار فعال هستند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، مدیرعامل موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار گفت: ما معتقدیم ایثارگران باید از نظر روحی، روانی، جسمی، سلامت و در حوزه توانبخشی توانمند باشند و به همین منظور در بخش ورزش همه ایثارگران و خانواده آنها می‌توانند از موسسات ایثار به صورت رایگان استفاده کنند و در زمینه فرهنگی و توانبخشی هم بر مبنای تعرفه و آیین‌نامه‌ای که وجود دارد به آن‌ها تخفیف ارائه خواهد شد.

محمد رضا پورحاج رضایی با اشاره به اینکه امسال سال تثبیت سیاست‌های موسسه ایثار است گفت: ارائه خدمات به ایثارگران شامل خانواده شهدا ،جانبازان ،آزادگان و ایثارگران و خانواده آنها با هدف تکریم، نشاط و آموزش دنبال می‌شود.

مدیرعامل موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار گفت: موسسه ایثار در سه حوزه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی به ایثارگران خدمت می کند این موسسه وابسته به بنیاد شهید است اما ساختار خصوصی دارد و خودگردان اداره می‌شود و به هیچ عنوان از بودجه دولتی استفاده نمی‌کنیم. به همین منظور موسسه ظرفیت مازاد خود را به متقاضیان و مردم جامعه اختصاص می دهد و خوشبختانه با توجه به کیفیت خدمات ارائه شده از این مجموعه‌ها استقبال خوبی داشتیم.

وی با بیان اینکه مراکز توانبخشی ما براساس آخرین استانداردهای پیشرفت‌های روز دنیا و با الگو از کشورهای پیشرفته‌ مانند آلمان و روسیه طراحی و ساخته شده است افزود: یکی از مراکز مهم ما مرکز بقیة‌الله است که در زعفرانیه ساخته شده و ۹۰ درصد آن تکمیل شده و پیش‌بینی می‌شود که در صورت تأمین اعتبار کاملا تکمیل شود.

پورحاج‌رضایی تاکید کرد: تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان برای مجموعه‌های ایثار در سراسر کشور هزینه شده است و پیش بینی می کنیم که نیازمند ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر هستیم که تا پایان سال ۹۸ سایر استان‌هایی که مجموعه‌هایشان تکمیل نشده یا اصلا موسسه ایثار ندارند به پایان برسد.

مدیرعامل موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار در پاسخ به این سوال که کدام استان ها این مجموعه را ندارند گفت: استان کهکیلویه و بویراحمد و شهرری جزو بخش‌هایی هستند که هنوز مجتمع ایثار ندارند. استان‌های قزوین، گلستان و استان مرکزی باید تجهیز شوند اما در مجموع اولویت‌ ما استان‌هایی هستند که مراکز آن‌ها حدود ۶۰ تا ۶۵ درصد پیشرفت داشته‌اند. بنابراین اگر بودجه‌ای اختصاص یابد ابتدا این مجموعه‌ها تکمیل خواهد شد.

پورحاج رضایی اشاره کرد که هدف ما امسال تکریم، شادی و آموزش ایثارگران و خانواده‌های آن‌هاست.

وی افزود: تاکنون برای 26 مرکز ورزشی، فرهنگی و توانبخشی در کشور 500 میلیارد تومان هزینه شده است. همچنین بر اساس آمار 3 میلیون و 260 هزار نفر در سال ٩6 از موسسات ایثار استفاده کردند و در ٢6 استان شعبه داریم و فردا نیز در استان قم موسسه ایثار در بخش ورزشی راه اندازی می شود.

پورحاج رضایی گفت: خدمات ورزشی در این موسسات رایگان اما خدمات در بخش فرهنگی و توانبخشی با تخفیف به ایثارگران ارائه می شود؛ البته از ظرفیت مازاد به افراد غیر ایثارگر با قیمت تمام شده واگذار می شود.

مدیرعامل موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار گفت: در این مرکز انواع کتاب و فیلم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توزیع می شود که البته مهم‌ترین فیلم مربوط به شهید بهشتی است که در صورت تامین اعتبار این فیلم هم ساخته خواهد شد. فیلمنامه شهید بهشتی را فرهاد توحیدی نوشته، در صورتی که اشخاص حقیقی یا حقوقی یا موسساتی خواهان همکاری و مشارکت در ساخت این اثر فاخر هستند با ما همکاری کنند.

وی تاکید کرد: نخستین مرکز تخصصی پخش محصولات دیداری، شنیداری و مکتوب در حوزه ایثار نیز همزمان با هفته دفاع مقدس در خیابان انقلاب تهران افتتاح خواهد شد.

زهره حاجیان

انتهای پیام/

کد خبر: 965960

وب گردی

وب گردی