حدود 10 میلیون داوطلب در آزمون ورودی دانشگاه های چین شرکت می کنند

آزمون گائوکا از جمله 8 آزمون دشوار سطح جهان در کشور چین است. در سال 2018 تعداد داوطلبان این آزمون به 9.7 میلیون نفر رسید.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اگر شما از جمله دوطلبان کنکور تجربی بوده اید، احتمالا پیش از اینکه سر جلسه کنکور حاضر شوید، به این موضوع فکر کرده اید که 3 ساعت و 25 دقیقه سر جلسه امتحان هستید و باید بدون وقفه به سوالات پاسخ دهید؟ بسیاری از داوطلبان با شنیدن این موضوع استرس می گیرند و نمی توانند در جلسه کنکور عملکرد مطلوبی داشته باشد.

شاید اگر بدانید دانشجویان چینی حدود 9 ساعت سر جلسه آزمون هستند، کمی حالتان بهتر می شود، البته ناگفته نماند این آزمون بسته به مناطق استانی در 2 مرحله برگزار می شود.

هر ساله دانشجویان چینی باید سال های استرس و انتظارات غیرمنتظره را برای ورود به دانشگاه تحمل کنند. معمولا این دانش آموزان می خواهند بهترین شغل را در آینده داشته باشند، اما سیستم آموزشی کشور آن ها کمی بی رحم است.

بر اساس گزارش گاردین، آزمون گائوکا یک رویداد ملی است و معمولا در ماه ژوئن برگزار می شود، ساخت و ساز را در نزدیکی محل برگزاری آزمون متوقف می کنند. مسیرهای ترافیکی تغییر می کند، ‌همچنین آمبولانس ها آزیر خود را خاموش می کنند، اتومبیل های پلیس نیز در اطراف محل آزمون گشت می زنند تا خیابان ها را آرام نگه دارند. نمره این آزمون، مهم‌ترین نمره زندگی هر‌ کودک چینی به‌شمار می رود.

گائوکا یک آزمون تخصصی است که سالانه در جمهوری خلق چین به استثنای هنگ کنگ و ماکائو که دارای سیستم های آموزشی خاص خود هستند، برگزار می شود. این آزمون، یک پیش شرط برای ورود به تمام موسسات آموزش عالی در سطح کارشناسی است.
این آزمون بسته به نوع استان 9 ساعت در طول دو روز برگزار می شود.

زبان چینی و ریاضیات در همه آزمون ها گنجانده شده است. در گذشته همه داوطلبان در آزمون به سوالات زبان انگلیسی پاسخ می دادند اما در حال حاضر ممکن است برخی داوطلبان به جای انتخاب زبان انگلیسی، زبان ژاپنی، روسی یا فرانسوی را انتخاب کنند. علاوه بر این، دانش آموزان می توانند بخش علوم اجتماعی یا علمی را انتخاب کنند. دانش آموزانی که بخش علوم اجتماعی را انتخاب می کنند، باید به تست های دروسی مانند تاریخ، سیاست و جغرافیا پاسخ بدهند، این در حالی است که علوم علمی طبیعی را انتخاب می کنند و باید تست های مربوط به دروس فیزیک، شیمی و زیست شناسی را پاسخ دهند.

رکورد شرکت در آزمون گائوکا مربوط به سال 2006 است که 9.5 میلیون نفر در این آزمون شرکت کرده بودند. از این تعداد، 93٪ افراد آزمون ورودی ملی و 0.28٪ افراد نیز استعداد درخشان یا خاص معرفی شدند. در سال 2017، 9.4 میلیون نفر در آزمون گائوکا شرکت کردند که 7 میلیون نفر آن ها توسط کالج ها و دانشگاه ها پذیرفته شدند. در سال 2018، تعداد داوطلبان این آزمون به 9.7 میلیون نفر رسید.

لازم به ذکر است این آزمون از جمله 8 آزمون دشوار در سطح جهان شناخته می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 965981

وب گردی

وب گردی