عید قربان به آسایشگاه کهریزک دعوتید

مدیر روابط عمومی آسایشگاه کهریزک گفت: کشتاردام در روز عید قربان و البته روزهای دیگر سال تحت نظارت کارشناسان دامپزشکی شهرستان شهرری انجام می شود و به هیچ عنوان نگرانی بابت شیوع بیماری «تب کریمه کنگو» وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، یکی از بهترین مکان هایی که می شود روز عید قربان را آنجا گذراند آسایشگاه کهریزک است. همه اقشار مردم بدون در نظر گرفتن طبقات اجتماعی و طرز تفکر در کنار 1750 سالمند معلول و بیماران مبتلا به ام اس روز عید را جشن می گیرند.

محسن پزشکی، مدیر روابط عمومی آسایشگاه کهریزک با اشاره به اینکه همه پرسنل و مدیران برای برگزاری عید قربان از چند روز پیش آماده می شوند می گوید: برنامه های عید قربان در آسایشگاه از ساعت 5-4 صبح شروع می شود و نیکوکارانی که قبلاً به مکه مکرمه مشرف شده اند قربانیان خود را به آسایشگاه هدیه می کنند تا صرف نیازهای غذایی نیازمندان شود.

وی با اشاره به اینکه هر سال استقبال مردم و اهدا کنندگان قربانی بیشتر می شود می گوید: بر اساس برنامه‌ریزی هایی که انجام داده ایم از اقشار مختلف جامعه از جمله هنرمندان، ورزشکاران، اعضای انجمن ها، سازمان های مرذم نهاد و آحاد جامعه دعوت می کنیم تا در جشن عید قربان در کنار سالمندان و معلولان باشند و به همین بهانه از آنها عیادت کنند.

حج واقعی اینجاست

بدون شک بسیاری از سالمندان و معلولان کهریزک به سفر معنوی حج نرفته اند و شاید حسرت این سفر را داشته باشند به همین دلیل است که مسئولان آسایشگاه کعبه ای را طراحی و ساخته اند و سالمندان، معلولان و بیماران مبتلا به ام اس در روز عید قربان دور ماکت کعبه می‌چرخند و با جان و دل با خدای خود راز و نیاز می کنند.

محسن پزشکی گفت: مانند سال‌های گذشته طواف نمادین خانه کعبه را در برنامه خود داریم و تعداد زیادی از معلولان و سالمندان و برخی از فرزندان زوج های معلول و همچنین فرزندان همکاران کارکنان آسایشگاه این مراسم را با ذکر لبیک برگزار میکنند.

وی در مورد وجود پایگاه های جمع آوری نذورات مردمی افزود: برای دریافت نذورات و قربانی، دفاتری در سطح شهر داریم که به صورت همیشگی و دائمی فعالیت می کنند و در روز قربان نیز گوسفندان قربانی را تحویل گرفته و به آسایشگاه منتقل می کنند.

ملاقات مردم از صبح روز عید آزاد است

پزشکی در پاسخ به این سوال که با توجه به احتمال شیوع بیماری «تب کنگو« و برای جلوگیری آن از طریق دام هایی که به آسایشگاه هدیه می شود چه اقداماتی در نظر گرفته اید؟ گفت: ذبح گوسفندان زیر نظر کارشناسان دامپزشکی شهرستان شهرری انجام می شود. و در دو سال گذشته لاشه گوسفندان بعد از کشتار در کمتر از 24 ساعت به سردخانه منتقل می شود البته بر اساس مصرفمان بخشی را نگهداری می کنیم و بخش دیگر را که مازاد بر مصرف است، طبق برنامه ریزی های انجام شده به آسایشگاه های استان های دیگر که حوزه کاری آنها هم نگهداری از معلولان و سالمندان است ارسال می کنیم.

وی تاکید کرد: در روز عید قربان ملاقات عموم مردم از صبح روز عید آزاد است و بخش های مختلف آسایشگاه پذیرایی از مردم است.

انتهای پیام/

کد خبر: 965982

وب گردی

وب گردی