برگزاری چهارمین اردوی فرهنگی و ورزشی تابستانه معلولان

مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران از برگزاری چهارمین اردوی فرهنگی تفریحی ورزشی تابستانه معلولان در تنکابن خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز علی همت محمودنژاد گفت: چهارمین اردوی فرهنگی تفریحی ورزشی تابستانه معلولین با حضور 600 نفر از معلولان انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران در تنکابن در حال برگزاری است و تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در این مراسم که معلولان جسمی حرکتی، نابینا و ناشنوا و کم توان ذهنی حضور دارند مسابقات ورزشی، کلاس‌های آموزشی استقلال فردی، آموزش ازدواج و آموزش چگونگی برخورد با بحران‌ها در حال برگزاری است.

محمودنژاد ادامه داد: همچنین معلولان با حضور در تلکابین نمک‌آبرود از فضای شاد و مفرح تلکابین نمک‌آبرود بهره‌مند شده و امروز با حضور معلولان در جنگل 3000 و صرف ناهار روزی شاد و مفرح را در آستانه عید قربان تجربه کردند.

مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران در جمع معلولان با اشاره به تصویب لایحه حمایت از حقوق معلولان گفت: با اجرای این قانون وضعیت زندگی معلولان بهتر خواهد شد ضمن اینکه قرار است که در سال 97، 17 هزار ویلچر برای معلولان کشور خریداری شود، که البته این تعداد معادل یک چهارم نیاز معلولان است.

محمودنژاد با اشاره به افزایش تقریبا 90 هزار تومانی یارانه معلولان گفت: این یارانه برای معلولان و خانواده‌های آنان و افراد دارای معلولیت با توجه به تورم و گرانی در کشور نباید کمتر از 500 هزار تومان باشد و این در حالی است که یک خانواده 4 نفر با سرپرست معلول تنها 500 هزار تومان دریافت می‌کند.

وی گفت: چنانچه دولت و مجلس با تعیین بودجه قانون تصویب شده حمایت از حقوق معلولان گام بردارند می‌توان شاهد تغییرات مثبت در زندگی این افراد باشیم. فردا جلسه مهمی با حضور معاون توانبخشی بهزیستی کشور آقای نحوی‌نژاد به منظور چگونگی اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان برگزار می‌شود.

محمودنژاد اظهار امیدواری کرد: مسائلی از قبیل حق پرستاری معلولان، هزینه ایاب و ذهاب، بیمه تکمیلی معلولان، هزینه دانشجویان دانشگاه آزاد، غیرانتفاعی، هزینه بیماران معلول دارای ام اس، صندوق‌های وام معلولان، معافیت فرزندان دارای والد یا والدین معلول، هزینه ازدواج معلولان و توجه به حقوق مادران دارای فرزند معلول، از جمله مواردی است که در اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان و همچنین اشتغال پایدار برای آنان مرتفع شود.

مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران با قدردانی از رئیس سازمان بهزیستی کشور به منظور پیگیری تصویب قانون حمایت از حقوق معلوان از ایشان خواست تا مجدانه پیگیر تخصیص بودجه برای اجرای این قانون باشد. بیش از 3 میلیون معلول به همراه 12 میلیون نفر خانواده‌های آنان منتظر تصویب قانون حمایت از حقوق معلولان هستند.

به گزارش تسنیم، اردوی فرهنگی تفریحی معلولین روز جمعه 2 شهریور ساعت 18 غروب پایان خواهد یافت.

انتهای پیام/

کد خبر: 966003

وب گردی

وب گردی