طرح اینگونه مباحث با هدف تضعیف دانشگاه آزاد اسلامی است

وزیر اسبق ارشاد با اشاره به گمانه‌زنی‌ها پیرامون برعهده گرفتن ریاست دانشگاه آزاد اسلامی توسط برخی رسانه‌ها گفت: «این خبر برخی رسانه‌ها که با هر‌انگیزه‌ای نام بنده را به‌عنوان گزینه احتمالی مطرح کرده‌اند، صحت ندارد و بیشتر جنبه ژورنالیستی و بازارگرمی برای خودشان و تضعیف دانشگاه آزاد اسلامی دارد. »

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، یکشنبه این هفته مراسم معارفه محمدمهدی طهرانچی به‌عنوان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با حضور رئیس هیات‌موسس و هیات‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی، معاونان و تعدادی از اعضای دفتر هیات‌امنا برگزار شد. این مراسم در حالی برگزار شد که فرهاد رهبر تا پیش از طهرانچی رئیس این دانشگاه بود که با رای هیات‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی جای خود را به رئیس فعلی واحد تهران مرکزی داد.
دانشگاه آزاد اسلامی، بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان است که با بیش از 400 واحد دانشگاهی نقش پررنگی در پیشرفت آموزش کشور دارد؛ نقشی که بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

دکتر علی‌اکبر ولایتی، رئیس هیات‌موسس و هیات‌امنای این دانشگاه هم روز یکشنبه در مراسم معارفه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی بر نقش این دانشگاه تاکید و اعلام کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر تحولات مثبت قرار دارد و باید روحیه امید و تحول‌خواهی را بین اساتید و دانشجویان تقویت کرد.

دکتر ولایتی تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان بازوی قدرتمند علمی برای نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود و قادر است در حل مسائل و مشکلات کشور در کنار سایر ارکان نظام فعالیت کرده و در جهت توسعه و پیشرفت کشور و مواجهه با مشکلات و تنگناها و ارائه راه‌حل‌های مناسب و کارآمد، گام‌های اساسی بردارد.
اما تغییر ریاست دانشگاه آزاد اسلامی طی دو روز گذشته بازتاب‌های زیادی را به‌دنبال داشت؛ بازتاب‌هایی که البته موجب شد برخی اخبار نادرست نیز روی خروجی رسانه‌ها قرار گیرد. این اخبار نادرست در حالی منتشر شد که محمدمهدی طهرانچی همان روز در جمع خبرنگاران حاضر شد و در اولین اظهارات خود صریحا به خبرنگاران اعلام کرد که این تغییر، یک تغییر روشی در سطح معاونان نبود. او تاکید کرد معاونان این دانشگاه همه افرادی هستند که به بهترین وجه انتخاب شده‌اند پس با توان و قوت گذشته، کار خود را ادامه می‌دهند.
برخی از رسانه‌ها پیش‌بینی کردند که محمدمهدی طهرانچی نمی‌تواند ریاست دانشگاه را «به‌صورت کامل» ازآن خود کند و گزینه اصلی و نهایی برای ریاست بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان، سیدمحمدرضا حسینی، وزیر اسبق ارشاد در دوره ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد است.
این دست پیش‌بینی‌ها در چند رسانه دیگر نیز بازنشر شد تا حاشیه‌تازه‌ای سر راه این تغییر و تحول ایجاد شود، اما سیدمحمدحسینی در گفت‌وگو با «فرهیختگان» به این حاشیه‌ها پاسخ داد.
او با اشاره به حضور طهرانچی به‌عنوان سرپرست این دانشگاه گفت: «بنابه مصلحت و براساس تصمیم هیات‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی دکتر طهرانچی جایگزین دکتر رهبر شد و بلافاصله کارخود را به‌عنوان سرپرست دانشگاه آغاز کرد و به‌طور طبیعی ایشان به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی خواهد شد تا ریاست وی تایید شود. »
او با اشاره به گمانه‌زنی‌ها پیرامون برعهده گرفتن ریاست دانشگاه آزاد اسلامی توسط برخی رسانه‌ها گفت: «این خبر برخی رسانه‌ها که با هر‌انگیزه‌ای نام بنده را به‌عنوان گزینه احتمالی مطرح کرده‌اند، صحت ندارد و بیشتر جنبه ژورنالیستی و بازارگرمی برای خودشان و تضعیف دانشگاه آزاد اسلامی دارد. »
او در پایان نیز گفت: «ضمن تشکر از زحمات ارزنده دکتر رهبر که منشأ تحولاتی در این مدت شدند برای جایگزین ایشان آرزوی توفیق داریم وآمادگی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی برای هر نوع همکاری و ارائه نظرات کارشناسی در مسیر ارتقای جایگاه علمی و فرهنگی دانشگاه را اعلام می‌داریم.»

انتهای پیام/

کد خبر: 966025

وب گردی

وب گردی