خوزستان را دریابید/رکاب زدن دوچرخه‎سوار خوزستانی از شوشتر تا مشهد

رکاب‎زن شوشتری قصد دارد با عبور از استان‎های مختلف کشور مسیری معادل یک‎هزار و ۸۰۰کیلومتر تا مشهد مقدس را با هدف معرفی آداب، فرهنگ و رسوم استان خوزستان و نیز با شعار "خوزستان را دریابید" رکاب بزند.

به گزارش ایسکانیوز فرهاد سیفحمامی درباره حرکت فرهنگی خود گفت: برای رسیدن به مشهد مقدس قصد دارم از استانهای قزوین، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی عبور و در مسیر حرکت با توقف در شهرهای بین راه شعارهای فرهنگی را در بین مردم شهرهای مختلف ترویج کنم.

او با بیان اینکه حرکت خود را از 29 مردادماه ساعت 18 از شوشتر آغاز کرده افزود: فاصله مستقیم شهرستان شوشتر تا مشهد حدود 1500 کیلومتر است اما باتوجه به اینکه سفر من مستقیم به مشهد نیست و قرار است از استانهای شمالی کشور عبور کنم این مسافت به حدود 1800 کیلومتر افزایش پیدا خواهد کرد.

این ورزشکار خوزستانی با اشاره به اینکه سفرش حدود 30 روز به طول خواهد انجامید اضافه کرد: برنامه سفر را به گونهای تنظیم کردهام تا به یاری خدا در روز دهم محرم ( روز عاشورا) در مشهد مقدس باشم.

وی گفت: این حرکت فرهنگی را با حمایت، تلاش و همکاری معاونت گردشگری ادارهکل میراث فرهنگی خوزستان انجام خواهم داد و در این راستا تمام هماهنگیها با استانهای مقصد از سوی این ادارهکل صورت گرفته است و خوشبختانه درخصوص اسکان و هزینههای سفر با مشکلی مواجه نخواهم بود.

سیفحمامی در پایان با بیان اینکه 20 سال سن دارد افزود: سال گذشته نیز با حمایت ادارهکل ورزش و جوانان استان خوزستان در سفری 25 روزه مسیر مستقیم شوشتر تا مشهد مقدس را با پای پیاده طی کرده بودم..

انتهای پیام/

کد خبر: 966052

وب گردی

وب گردی