مراسم دعای عرفه کجا برویم؟/  پخش دعای عرفه از شبکه های صدا و سیما

همزمان با فرا رسیدن نهم ذی حجه روز عرفه، شیعیان سراسر جهان دعای پرفیض عرفه را در مساجد و حسینه‌ها زمزمه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز، برنامه پخش زنده تلویزیونی و محل و زمان برگزاری دعای عرفه در کربلا، تهران و برخی شهر‌های ایران به این شرح است:

کربلا:

هیئت رزمندگان اسلام ویژه برنامه‌ای را به مناسبت روز عرفه تدارک دیده که بر اساس آن، روز سه شنبه در کربلای معلّی در سرداب حضرت اباالفضل (ع) از ساعت ۱۴ به وقت عراق با قرائت دعا توسط «محمدرضا طاهری» و مداحی «حسین طاهری» برگزار می‌شود.

این برنامه به صورت زنده از شبکه سه سیما از ساعت ۱۵:۳۰ پخش می‌شود.

مشهد مقدس:


حرم رضوی

به مناسبت ۹ ذی الحجه روز عرفه، روز نیایش با پروردگار متعال ویژه برنامه‌های بارگاه منور امام رضا (ع) سه‎شنبه ۳۰ مردادماه از ساعت ۱۶ تا ۱۹ با مرکزیت صحن جامع حرم مطهر رضوی برگزار می‎شود.

در ابتدای این برنامه حجت الاسلام والمسلمین «سید حسین مؤمنی» به ایراد سخنرانی و در ادامه «محمود کریمی» به قرائت دعای عرفه می‌‏پردازد.

قم:


حرم حضرت معصومه علیهاالسلام

مراسم معنوی قرائت دعای عرفه روز سه شنبه ساعت ۱۴ در آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله با سخنرانی حجت‌الاسلام فرحزاد و با مداحی مهدوی نژاد و با صدای حجت الاسلام محمدپور برگزار می شود.

مسجد مقدس جمکران

مراسم معنوی قرائت دعای پر فیض عرفه روز سه شنبه ۳۰ مرداد ماه از ساعت ۱۶ در مسجد مقدس جمکران آغاز خواهد شد.

در این مراسم که با حضور هیئت حضرت علی اکبر (علیه السلام) برگزار خواهد شد حجت الاسلام والمسلمین میرزا محمدی دعای عرفه را قرائت خواهد کرد.

مدرسه امام خمینی (ره)

مراسم معنوی روز عرفه با نوای حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر تحریری روز سه‌شنبه ۳۰ مردادماه در مدرسه امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

این مراسم از ساعت ۱۸ در شهر قم، فلکه جهاد، مدرسه امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.


تهران:


مصلای امام خمینی (ره)

مصلی امام خمینی (ره) روز عرفه سه شنبه ۳۰ مرداد برابر با نهم ذی‌الحجه از ساعت ۱۵، میزبان مشتاقان، خانواده‌ها و مردم تهران است.

این مراسم با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم آغاز و پس از سخنرانی حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، دعای امام حسین (ع) در روز عرفه توسط آقایان مهدی قربانعلی و حسین یزدان‌پناه قرائت خواهد شد.

حسینیه لباس‌فروشان

مراسم قرائت دعای پرفیض عرفه با صدای ذاکر اهل بیت (ع) حاج منصور ارضی روز سه‌شنبه ۳۰ مرداد ماه جاری همزمان به نهمین روز ماه ذی‌الحجه در حسینیه صنف لباس‌فروشان برگزار می‌شود.

این مراسم هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت مسلم بن عقیل (ع) از ساعت ۱۵ در این حسینیه به نشانی خیابان سعدی جنوبی برپا می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند پخش زنده مراسم مناجات و قرائت دعای روز عرفه در اپلیکیشن، اینستاگرام و سایت «قدیم الاحسان» دریافت کنند.

حسینیه هدایت

قرائت دعای پرفیض عرفه نیز روز سه‌شنبه ۳۰ مرداد ماه از ساعت ۱۶:۳۰ در حسینیه هدایت تهران به نشانی میدان قیام، خیابان ری، کوچه شهید رقیب‌دوست توسط استاد انصاریان انجام خواهد شد.

حرم حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام

مراسم باشکوه قرائت دعای پر فیض عرفه روز سه شنبه ۳۰ مرداد ماه در مصلای بزرگ ری، از ساعت ۱۵:۳۰ با نوای حجت الاسلام و المسلمین شیخ منصور باقربیک در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام برقرار می‌شود.

این مراسم بصورت مستقیم از شبکه پنج سیما و از طریق پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام به نشانی www.abdulazim.com پخش خواهد شد.

مسجدالرضا (ع)

مراسم قرائت دعای عرفه با سخنرانی حجت‌الاسلام علی محمدی و با قرائت دعا توسط احمد زین‌العابدین، ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه ۳۰ مردادماه در مسجدالرضا (ع) واقع در خیابان شهید لواسانی، دیباجی شمالی برگزار می‌شود.

حضرت امیر (ع)

مراسم قرائت دعای عرفه در مسجد حضرت امیر (ع) واقع در خیابان کارگر شمالی با سخنرانی و قرائت دعای عرفه توسط حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی، ۳۰ مردادماه ساعت ۱۶ انجام می‌شود.

مسجد دانشگاه تهران

سخنران: حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان
زمان: ساعت ۱۵
نشانی: میدان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران

مسجد دانشگاه صنعتی شریف

سخنران: حجت‌الاسلام قاسمیان
زمان: ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه
نشانی: خیابان آزادی، تقاطع یادگار امام

مسجد دانشگاه امام صادق (ع)

سخنران: حجت‌الاسلام میرلوحی
زمان: ساعت ۱۵
نشانی: بزرگراه چمران، پل مدیریت

مسجد دانشگاه صنعتی امیرکبیر

سخنران: حجت الاسلام رحیمی
مداح: احسان منگلی
زمان: ساعت ۱۵


قصر شیرین:

مزار شهدای گمنام

مراسم معنوی دعای عرفه سه شنبه ۳۰ مردادماه مصادف با نهم ذی الحجه پس از اقامه نماز ظهر و عصر در محل پارک شاهد در کنار مزار شهدای گمنام برگزار می‌شود.

مرادعلی تاتار فرماندار قصر شیرین گفت: هر ساله از سراسر کشور دوست داران سید و سالار شهیدان برای ابراز ارادت به ساحت ملکوتی امام حسین (ع) به قصرشیرین نزدیک‌ترین نقطه به کربلای معلی وارد می‌شوند، اما امسال با توجه به دمای زیاد هوا این مراسم در داخل شهر انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: عزیزانی که برای حضور در این مراسم وارد قصرشیرین می‌شوند به مرز خسروی مراجعه نکنند.

شهرستان قائمشهر:

حسینیه عاشقان ثارالله

دعای پرفیض عرفه، ساعت ۱۶ سه شنبه (۳۰ مرداد) در جوار آلاله‌های خوشنام حسینیه عاشقان ثارالله (علیه السلام) قائمشهر زمزمه می‌شود.

این مراسم معنوی همچون سال‌های گذشته با حضور امت شهید پرور و ولایی شهرستان قائمشهر با سخنرانی حجت الاسلام محرابیان از اساتید حوزه و زمزمه دعای عرفه با صدای حسن رستمی برگزار می‌شود.

حسینیه عاشقان ثارالله (علیه السلام) قائمشهر در خیابان کارگر (ساری)، روبروی نساجی شماره یک، واقع است.

پخش زنده از صدا و سیما


*مدیر شبکه قرآن و معارف و دبیر شورای معارف سیما ـ. از پخش دعای پرفیض عرفه در شبکه‌های مختلف سیما خبر داد.

*«محمدحسین محمدزاده» مدیر شبکه قرآن و معارف و دبیر شورای معارف سیما از پخش دعای پرفیض عرفه در شبکه‌های مختلف سیما خبر داد.

*شبکه یک سیما دعای عرفه امام حسین (ع) را از صحرای عرفات و شبکه دو نیز این دعای معنوی را با نوای محمود کریمی از حرم مطهر امام رضا (ع) به روی آنتن خواهند برد.

*پخش دعای عرفه با نوای محمدرضا طاهری از کربلای معلی در دستور کار شبکه سه سیما قرار دارد.

*شبکه چهار سیما این مراسم را از حرم حضرت معصومه (س) و شبکه پنج از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با دعاخوانی حجج اسلام والمسلمین محمدپور و منصور باقربیگی پوشش خواهند داد.

*شبکه قرآن و معارف سیما نیز مراسم ویژه قرائت دعای عرفه را از حرم امیرالمومنین علی (ع) و با نوای مداح اهل بیت (ع) حجت الاسلام والمسلمین پورموسوی به روی آنتن می‌برد.

*همچنین قرار است، شبکه افق این مراسم را از دانشگاه تهران با حضور حجت الاسلام والمسلمین پناهیان و شبکه آموزش از مسجد مقدس جمکران با دعاخوانی حجت الاسلام والمسلمین میرزامحمدی پخش کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 966073

وب گردی

وب گردی