برزگر: صددرصد نقش علم و دانشگاه در موفقیت کشتی‌گیران مؤثر است/ فوتبال با گل به خودی بُرد، پاداش گرفت!

سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد ایران گفت: صددرصد نقش علم و دانشگاه در موفقیت ورزشکاران و کشتی‌گیران مؤثر است. مگر می شود علم در روحیه و مبارزات انسان و خودباوری او تأثیر نداشته باشد؟

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، کشتی گیران آزادکار کشورمان در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا درخشان ظاهر شدند و 3 مدال طلا و یک گردن آویز برنز برای کاروان ایران به ارمغان آوردند. رضا اطری به مدال برنز رسید اما حسن یزدانی، علیرضا کریمی و پرویز هادی با اقتدار، حریفان خود را شکست دادند. یزدانی و کریمی، دو دانشجوی دانشگاه آزاد هستند که موفق شدند پرچم سه رنگ کشورمان را در بازی های آسیایی به اهتزاز دربیاورند.

کریمی نشان داد دلاور است

منصور برزگر، سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، از درخشش غیر منتظره علیرضا کریمی گفت و اظهار داشت: روی کسب دو مدال طلا، قطعیت داشتیم ولی فکر می کردیم شانس طلای علیرضا کریمی پنجاه-پنجاه باشد. او دور از انتظار کشتی گرفت و نشان داد واقعا دلاور است.

یزدانی فوق ستاره است

وی ادامه داد: حسن یزدانی یک فوق ستاره است و هیچ بحثی در این باره وجود ندارد. روی مدال پرویز هادی هم حساب می کردیم. البته او در فینال خیلی بد کشتی گرفت ولی خوشبختانه سرانجام پیروز شد. همان طور که گفتم کریمی خیلی قشنگ کشتی گرفت، مخصوصا وقتی کشتی گیر ازبک را برد، دل ما خنک شد!

حریفان آسیایی در حد یزدانی و کریمی نبودند

پیروزی های مقتدرانه یزدانی و کریمی سبب شد برخی عملکرد کشتی گیران ایرانی را مغرورانه و تحقیرآمیز قلمداد کنند. سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد در این خصوص تصریح کرد: حریفان آسیایی در حد حسن یزدانی و علیرضا کریمی نبودند. در گذشته ما رقیبان را ضربه می کردیم اما متأسفانه در حال حاضر به خاطر بحث جدول، کسی به دنبال ضربه فنی نیست و با کسب امتیاز، کار حریف را تمام می کنند. زمان ما اگر 25 امتیاز هم می گرفتیم، امتیاز «ضربه» نمی دادند و باید شانه های حریف را به خاک می مالیدیم تا از جدول حذف نشویم.

برزگر افزود: منصور مهدی زاده در المپیک ژاپن، نفرات اول و دوم را شکست داد ولی با نفر سوم مساوی کرد و در نهایت چهارم شد. آن زمان 6 پوئن می دادند و باید پوئن ها را حفظ کرده و پشت حریف را به خاک می رساندیم. همان طور که گفتم پیروزی مقتدرانه بچه های ما ناشی از تفاوت سطح فاحش بود.

وزارت ورزش به دنبال زمین خوردن کشتی‌ است

وزارت ورزش جوانان با فدراسیون کشتی دچار اختلافات عمیقی شد و بودجه ورزش اول کشور را کاهش داد، حتی شنیده ها حکایت از آن داشت وزارتخانه به دنبال حذف رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی است. سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد در این مورد گفت: آنها به دنبال این هستند که کشتی زمین بخورد و ما مدام نگوییم به ما نمی رسید. همه به دنبال تبلیغ هستند، در کشتی هم پولی وجود ندارد و طبیعتا مافیا واردش نمی شود. آدم های عاشق و کسانی که میهن شان را دوست دارند، پا روی تشک می گذارند.

کشتی آبروی ورزش ایران را حفظ کرد

برزگر ادامه داد: در بازی های آسیایی و المپیک، کشتی و وزنه برداری همیشه آبروی ورزش ما را حفظ کرده اند اما متأسفانه به این دو رشته رسیدگی نمی کنند. متأسفانه کشتی را مورد بی مهری قرار می دهند. به قهرمان المپیک ما 300 سکه می دهند که با پولش، یک خانه خوب هم نمی تواند در تهران بخرد.

فوتبال با گل به خودی بُرد، پاداش گرفت!

وی با انتقاد از نگاه ویژه مسئولان ورزش کشور به فوتبال گفت: طرف یک لگد به توپ می زند، قراردادهای میلیاردی با او امضا می کنند. هر چه درمی آورند به آنها می دهند ولی چطور ممکن است در جام جهانی، تیمی که با گل به خودی حریف پیروز شده، مورد تشویق قرار می گیرد و به بازیکنانش پاداش می دهند. آبروی ورزش ایران در بازی های آسیایی را کشتی آزاد با 3 طلا و یک برنز حفظ کرد. نباید فراموش کنیم فرنگی کاران ما هم هنوز هستند.

اگر مدال‌های کشتی نبود، ششم جدول نبودیم

سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد خاطرنشان کرد: بدشانسی ما این بوده که کشتی از 10 وزن به 6 وزن کاهش یافته است. زمانی که کشتی 10 وزن بود، ما 6 طلا در هیروشیما برای ایران کسب کردیم. اگر هم الان در رتبه ششم جدول رده بندی توزیع مدال ها در بازی های آسیایی قرار دارد، به خاطر 3 مدال طلای کشتی آزاد است. اگر این مدال ها نبود الان شاید در رده سی ام هم نبودیم.

کشتی‌گیران با یک شکست، میدان را خالی نمی‌کنند

علیرضا کریمی و حسن یزدانی در دانشگاه آزاد تحصیل کرده و علم را نیز در کنار ورزش حرفه ای دنبال می کنند. چندی پیش اتفاقات تلخی برای کریمی در مسابقات امیدهای جهان 2017 رخ داد اما او توانست با قدرت برگردد و طلای بازی های آسیایی را از آن خود کند. برزگر با اشاره به نقش دانشگاه آزاد در این پیروزی گفت: کریمی جوان است و زیر 23 سال، سن دارد. ما کشتی گیران عادت کرده ایم با یک شکست و ناکامی، میدان را خالی نکنیم. رهبر معظم انقلاب هم از او تقدیر کردند که این موضوع به او روحیه داد. شاید اگر در آن مسابقات پیروز می شد، تا این حد نامش سر زبان ها نمی افتاد.

صددرصد نقش علم و دانشگاه در موفقیت ورزشکاران مؤثر است

وی در پایان تأکید کرد: صددرصد نقش علم و دانشگاه در موفقیت ورزشکاران و کشتی‌گیران مؤثر است. مگر می شود علم در روحیه و مبارزات انسان و خودباوری او تأثیر نداشته باشد؟ در دانشگاه، ورزشکار علاوه بر تحصیل، با چهره هایی مانند دکترهای روانشناس و تغذیه هم برخورد می کند که روی عملکردش تأثیر مثبت می گذارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 966082

وب گردی

وب گردی