کمیسیون آموزش مجلس و سازمان سنجش بر حذف کنکور تاکید دارند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس شورای اسلامی گفت: طی جلسه ای درکمیسیون آموزش با حضور رئیس سازمان سنجش تاثیر مثبت معدل در پذیرش کنکور تاییدشد، همچنین همه اعضای کمیسیون و رئیس سازمان سنجش  برحذف کنکور اتفاق نظر داشتند.

فرهاد فلاحتی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره آخرین اخبار مبنی بر حذف کنکور، پذیرش بر مبنای سوابق تحصیلی و معدل گفت: در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، جلسه‌ای باحضور رئیس سازمان سنجش دکتر خدایی مبنی بر بررسی تاثیر قطعی یا مثبت معدل در پذیرش کنکور برگزار و نظرات متفاوتی در کمیسیون آموزش، مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در مجموع همه اعضای کمیسیون آموزش و رئیس سازمان سنجش برحذف کنکور اتفاق نظر داشتند. کنکور یکی از معضلات اجتماع امروز است که استرس فراوانی بر دانش آموز و خانواده‌ها وارد می‌کند و از آن بدتر محلی شده برای رانت‌های اقتصادی بسیار، تبلیغات کذایی و دروغی که در رسانه ها راجع به برخی از موسسات انجام می شود که متاسفانه در کشور فراگیر شده است.

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی یاد آورشد: در اعمال تاثیر قطعی یا مثبت معدل در پذیرش کنکور، به این نتیجه رسیدیم که تاثیر مثبت معدل اعمال شود و برای سال‌های بعد سازمان سنجش و آموزش‌و‌پروش باید مشترکا طرح اجرایی شدن حذف کنکور را به کمیسیون آموزش آورده که قطعا مورد حمایت اعضای کمیسیون قرار خواهد گرفت.

فلاحتی در پایان درباره نحوه اعمال سهمیه‌ها در کنکور امسال متذکر شد: برخی سهمیه های کنکور نیازمند اصلاحیه‌ای برای طرح در صحن علنی مجلس است که تا به امروز تغییری در این قوانین ایجاد نشده، و به احتمال زیاد به کنکور امسال نمی رسد، چون حتی اگر رای هم بیاورد باید برای تایید به شورای نگهبان برود که تقریبا نیازمند یک پروسه یک ماهه بوده اما قطعا تغییرات این قانون در سال های آینده موثر است.

گفتنی است، داوطلبین ایثارگر با هر درصد جانبازی ، همسر و فرزند جانباز ، آزادگان و همسر و فرزندان آنان و همچنین همسر و فرزند شهید نیز مشمول سهمیه 25 درصد ایثارگران می شوند. فرزندان و همسران جانبازان زیر 25 درصد ، رزمندگان با حداقل 6 ماه سابقه داوطلبانه در جبهه شامل سهیمه 5 درصدی ایثارگران می شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 966093

وب گردی

وب گردی