صادرات  خشکبار به مرز 320 میلیون دلار رسید

دبیر میز خشکبار دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی گفت: صادرات محصولات خشکبار طی چهار ماهه نخست سال1397 با ارزشی معادل 319میلیون دلار و وزن 131.4 هزار تن صورت پذیرفته است که از این میزان صادرات پسته و مغز پسته 55 درصد از کل صادرات این گروه را در بر داشته است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سودابه خالدیان، دبیر میز خشکبار با اعلام این خبر افزود: صادرت خرما طی 4 ماهه نخست سال 1397 معادل 101 میلیون دلار بودهکه 32 درصد از کل صادرات این گروه را در بر داشته و نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 31 درصدی در ارزش و رشد وزنی16درصدی داشته است.

او اظهار داشت: پسته و مغز پسته طی چهار ماهه نخست امسال معادل 175 میلیون دلار و 19 هزار تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان‌دهنده 3.4 درصد رشد ارزشی و 19.1 درصد افزایش در وزن است.

خالدیان با تاکید بر تاثیر شرایط نامناسب جوی امسال بر تولید محصولات خشکبار گفت: به دلیل شرایط نامناسب جوی در اوایل سال، بیشتر درختان صدمه دیده

و محصول آنها به شدت کاهش یافته است و به تبع آن، صادرات محصولات خشکبار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی 7 درصد کاهش و به لحاظ وزنی 1.9 درصد رشد داشته است.

گفتنی است، از موانع و مشکلات توسعه صادرات خشکبار می توان به تولید ناکافی محصولات‌، محدودیت‌های بانکی و ارزی اشاره نمود .

انتهای پیام/
کد خبر: 966094

وب گردی

وب گردی