8 نماینده ازاستان فارس به اتاق اصناف ایران راه یافتند ‌

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان و رییس کمیسیون نظارت استان گفت: براساس انتخابات بین داوطلبین اعضاء هئیت رئیسه اتاقهای اصناف استان فارس 8 نماینده به اتاق اصناف ایران راه یافتند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز ، به نقل از شاتا ، علی همتی با اعلام مطلب فوق تصریح کرد: درجریان انتخابات اتاق اصناف ۴ نفر از کاندیداها به ترتیب آرا عبدالحمید رئیسی از اتاق اصناف شهرستان لامرد، افشین کشاورز بوانات، طمراس محمدی فراشبند و احمد خارچینه داراب همچنین ۳ نفر شامل: مجید شجاع از اتاق اصناف شهرستان خرمبید ، محمد رضا زارع مرودشت ، وکاظم شاه حسینی سپیدان از صنوف توزیعی –خدماتی به عنوان اعضای اتاق ایران با کسب اکثریت آرا به عنوان نمایندگان فارس در اتاق ایران انتخاب شدند. که طبق قانون سید محمود هاشمی به عنوان رییس اتاق اصناف فارس بصورت مستقیم وارد اتاق اصناف ایران می شود.

او افزود: براساس انتخابات بین داوطلبین اعضاء هئیت رئیسه اتاقهای اصناف استان فارس از صنوف مختلف دراستان فارس 8 نفر براساس آئین نامه انتخابات اتاقها 4 نفر از رسته شغلی صنوف تولیدی- خدمات فنی و4 نفر دیگر از صنوف توزیعی - خدماتی به عنوان نماینده از استان فارس برای مدت زمان فعالیت دوره 4 سال در اتاق ایران انتخاب شدند که این افراد نمایندگان استان در اتاق اصناف ایران محسوب می‌شوند .

همتی با اشاره به اینکه حدود ۱۶۰ هزار واحد صنفی ثبت شده در استان وجود دارد اضافه کرد :حدود ۶۰ هزار این واحدها در مرکز استان و مابقی در شهرستانهای استان فعالیت می کنند .

رییس هیات اجرایی انتخابات استان افزود : حدود ۶۲۰ اتحادیه در استان وجود دارد که این اتحادیه ها با توجه به صنوفی که زیر مجموعه خود دارند و جمعیتی که در آن واحدها اشتغال دارند باعث شده استان فارس با تعداد ۸ نفر بتواند در بین اعضای ۱۴۱ نفری اتاق اصناف ایران قرار گیرد .

همتی با اشاره به اینکه پهناوری فارس ایجاب می کند تا نمایندگان استان در اتاق ایران تعداد بیشتری نماینده داشته باشند، افزود : ضرورت دارد؛ تا روسای اتاقهای شهرستانها در صدور پروانه های کسب واحدهای صنفی تلاش وافری داشته باشند تا با افزایش تعداد صنوف ونیز با همگرایی ، تعامل ، همراهی وهمکاری یکدیگر با سایر استانها مقدمه افزایش تعداد نمایندگان فارس در اتاق ایران را فراهم نمایند.

او اظهار داشت : انتخاب افراد در اتاق ایران دفاع از کیان وحیثیت اتاق استان است ، بنابراین ضرورت دارد ؛ با نگاهی ملی، استراتژیک، کلان و عملیاتی مشکلات را باز خوانی کنیم و با شناسایی نقاط ضعف وقوت مسایل ومشکلات وکاستی ها را حل وفصل ونیز پوشش دهیم .

همتی درخصوص نحوه کار اتاق اصناف ایران گفت : وظیفه اتاق اصناف ایران سیاستگذاری اصناف کشور در بخش های مالی برای صنوف تولیدی وتوزیعی ، ساماندهی اصناف و ارائه خدمات آموزشی ، تقویت بازرسی و نظارت اصناف ودرمجموع سیاستگذاری کلیه امور مربوط به اصناف کشور از جمله برگزاری نمایشگاه‌ها می‌باشد که نمایندگان منتخب از استان می توانند در موارد فوق جهش خوبی در استان ایجادکنند .

همتی با تاکید بر اینکه اصناف از تاثیرگذارترین اقشار اجتماعی و موتور محرکه تولید و واسط بین تولید‌کننده و مصرف‌کننده هستند ،افزود: با توجه به میزان اشتغال ایجاد شده در اصناف می‌توان گفت اصناف در راستای اقتصاد مقاومتی حرکت کرده‌اند و نسبت به افزایش تولید و اشتغال در کشور خوب فعالیت دارند.

ریییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت با تاکید براینکه اصلاح برخی قوانین و رفع موانع کسب و کار می‌توان نسبت به رونق تولید و صادرات امیدوار بود، گفت: بازنگری در قانون نظام صنفی، مسائل مربوط به مالیات، نوسازی بنگاه‌های کوچک و متوسط، ارائه تسهیلات ارزان به اصناف، بازنگری در قانون کار وقانون نظام صنفی و رسیدگی به موضوع کسب وکارهای نوین، از اولویت‌ها ودرخواستهای اصناف برای پیگیری دراین جلسه بود.

همتی گفت : اگر اصناف به این خود باوری برسند که نقش مهمی در اقتصاد ایران دارند می توانند گام مهمی در تولید ناخالص ملی که 17% آن سهم اصناف است بردارند و امیدوارم بتوانیم با وحدت و همدلی و همفکری گامهای اساسی در جهت منافع اصناف استان برداریم .

رییس هیات اجرایی برگزاری انتخابات اتاق اصناف فارس: آخرین زمان وصول شکایت از نحوه برگزاری انتخابات را از یک شهریور به مدت 3 روز کاری و زمان رسیدگی به شکایات را به مدت 15 روز کاری اعلام نمود.

گفتنی است ، در محل سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس- سالن ولایت انتخابات تعیین نمایندگان اتاق اصناف استان فارس بین صنوف توزیعی– خدماتی و صنوف تولیدی – خدمات فنی با ۲۴ نفر داوطلب جهت حضور در اتاق اصناف ایران با حضور رییس هیات اجرایی انتخابات استان ورییس سازمان صنعت ، معدن وتجارت، سید مجتبی علوی نماینده استانداری و سید محمود هاشمی عضو هیات اجرایی برگزاری انتخابات و رئیس اتاق اصناف مرکزاستان و اعضای هیات رییسه اتاق های اصناف شهرستانهای فارس برگزارشد که8نفر از کاندیداها با حایز اکثریت آراء بعنوان نمایندگان فارس در اتاق اصناف ایران انتخاب شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 966104

وب گردی

وب گردی