بازآفرینی شهری طرح کاغذی دولت است

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس از عملکرد دولت در حوزه بازآفرینی شهری انتقاد کرد و گفت: این طرح نیز مانند طرح های دیگر در حوزه مسکن روی کاغذ مانده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، علی یارمحمدی با بیان این‌که متاسفانه دولت در حوزه احیای بافت فرسوده و نوسازی آن تاکنون تنها به ارایه وعده های بسیار بسنده کرده است، اظهار کرد: معاونتی در دولت برای تسریع در نوسازی بافت فرسوده فعال شده، اما هنوز اقدام عملی در این خصوص انجام نشده است.

او با تاکید بر این‌که کمبود منابع عامل اصلی تاخیر در ورود دولت به حوزه بازآفرینی شهری قلمداد می شود، تصریح کرد: به اعتقاد دولت تامین منابع مورد نیاز این حوزه می تواند تحولی در این بافت ها و حتی مسکن ایجاد کند. طبق برنامه ششم توسعه دولت مکلف به بازآفرینی شهر و نوسازی بافت فرسوده است. منابع این طرح دیده شده و دولت و شهرداری نباید با بهانه تراشی تعلل در اجرای آن کنند.

یارمحمدی با تاکید بر این‌که متاسفانه گزارش دهی دولت در حوزه نوسازی بافت فرسوده تنها روی کاغذ است، افزود: در این حوزه هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته و دولت به شعار دهی مشغول است. دولت باید با جذب بخش خصوصی کمبود منابع برای اجرای طرح بازآفرینی شهری را جبران کند. تامین منابع این طرح در شرایط فعلی مهم ترین اقدامی است که دولت برای تسریع در نوسازی بافت فرسوده باید در دستور کار قرار دهد.

او با تاکید بر این‌که کمیسیون عمران مجلس بارها در خصوص تعلل دولت در ساماندهی بازار مسکن و همچنین بی توجهی به اجرای طرح های ارایه شده تذکر داده است به خانه ملت گفت: مجلس باز هم پیگیر اجرای این طرح ها از بعد نظارتی خواهد بود، چراکه تاثیر عملیاتی شدن آن ها بر بازار غیر قابل انکار است.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/

کد خبر: 966251

وب گردی

وب گردی