کلاهبرداری بانک‌ها در نوسازی بافت‌های فرسوده

عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از عملکرد دولت و بانک ها در نوسازی بافت فرسوده و بیان این‌که بانک ها سهم دولت در تسهیلات بانکی را نیز بر دوش مردم آوار کرده اند، گفت:دولت باید به سمت تولید مسکن حرکت کرده و از انفعال در این بخش دوری کند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، حسن خسته‌بند با انتقاد از عملکرد دولت و بانک ها در حوزه نوسازی بافت فرسوده، اظهار کرد: طبق قانون مصوب سال 93 پرداخت وام نوسازی با سود 9 درصد از سوی بانک مرکزی به بانک ها ابلاغ شد اما متاسفانه با بدعهدی دولت در تامین سهم خود اکنون مردم با نرخ سود 18 درصدی اقساط این نوع تسهیلات را پرداخت می کنند.

او با بیان این‌که کمیسیون عمران مجلس بارها نسبت به تامین منابع نوسازی بافت فرسوده به دولت تذکر داده است، افزود: دولت باید برای نوسازی بافت فرسوده رقمی در حدود 72 هزار میلیارد تومان به بانک ها پرداخت می کرد که عدم تحقق مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است.

او با تاکید بر این‌که متاسفانه بانک ها در پی بدعهدی دولت در تامین منابع اقدام به اخذ تعهد از متقاضیان برای دریافت سهم دولت نیز شده اند، تصریح کرد: این اقدام بانک ها تخلف بوده و دولت باید هر چه سریع تر با پرداخت سهم خود به این موضوع پایان دهد.

او با بیان اینکه اقساط تسهیلات نوسازی بافت فرسوده اکنون برای متقاضیان 18 درصد محاسبه می شود، گفت: بسیاری از متقاضیان توان پرداخت نداشته و بدهی های معوق در این راستا نیز شکل گرفته است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر این‌که بانک ها با اخذ مطالبات خود از مردم که دولت موظف به پرداخت آن است کلاهبرداری محرز کرده اند به خانه ملت گفت: با پیگیری های مستمر مقرر شد برای رفع این مشکل در دو مرحله تزریق اعتبار به میزان 52 هزار میلیارد و همچنین در مرحله بعد 20 هزار میلیارد انجام شود. مردم نسبت به وعده های دولت بدبین شده از این رو در طرح بازآفرینی شهری نیز بعید است همکاری داشته باشند.

خسته‌بند با بیان این‌که باید بدانیم تمرکز دولت بر نوسازی بافت فرسوده مشکلی از مردم حل نمی کند، چون در این بافت‌ها میزان قابل توجهی تولید مسکن نخواهد داشت، یادآور شد: کشور به تولید سالانه 800 تا یک میلیون مسکن نیاز است و دولت باید به سمت تولید مسکن حرکت کرده و از انفعال در این بخش دوری کند.

به گفته او، آمار و ارقام ها در حوزه بافت فرسوده نوسازی شده هنوز در عمل مشهود نیست ودولت باید به سمت عملیاتی کردن وعده های خود حرکت کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 966252

وب گردی

وب گردی