بازارچه‌های صنایع‌دستی بیش از ۶۲ میلیارد تومان فروش داشتند

معاون صنایع‌دستی گفت: امسال با برگزاری بازارچه‌های صنایع‌دستی برای فعالان این حوزه متفاوت آغاز شد و در سال حمایت از کالای ایرانی بازارچه‌های صنایع‌دستی بیش از ۶۲ میلیارد تومان فروش داشت.

به گزارش ایسکانیوز معاون صنایع‌دستی گفت: امسال با برگزاری بازارچه‌های صنایع‌دستی برای فعالان این حوزه متفاوت آغاز شد و در سال حمایت از کالای ایرانی بازارچه‌های صنایع‌دستی بیش از ۶۲ میلیارد تومان فروش داشت.

پویا محمودیان، معاون صنایع‌دستی کشور، در آیین گشایش نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی در همدان با بیان این مطلب افزود: در این میان استان همدان با بیش از ۸۰ میلیون تومان در صدر قرار گرفت.

معاون صنایع دستی اضافه کرد: رویداد امروز بسیار حائز اهمیت است. ما باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تر و تلاش بیشتری روی این حوزه تمرکز داشته باشیم. سال ۹۶ بر اساس آمار رسمی گمرک صادرات ۲۸۱ میلیون دلار اعلام شد که استان همدان رتبه هفتم صادرات را به خود اختصاص داد.

محمودیان در ادامه گفت: شهر لالجین یکی از ظرفیت‌های صنایع دستی همدان است که امیدواریم بتوانیم در آینده نه چندان دور اجلاس جهانی صنایع دستی را در این برگزار کنیم. اما باید مدیران همراه و همگام با ما باشند تا بتوانیم شهر لالجین را به عنوان شهر جهانی صنایع دستی حفظ کنیم.»

وی به موضوع ممنوعیت ورود کالای غیر ایرانی به کشور اشاره کرد و گفت: «با این کار باید از هنرمندان و صنعت گران این مرز و بوم حمایت کرد. امیدواریم که نه تنها در لالجین بلکه در هیچ جای ایران نشانی از صنایع دستی غیر ایرانی نبینیم.

محمودیان گفت: طبق نامه‌ای که از طرف دکتر مونسان به سایت‌های تاریخی ارسال شده با فروش صنایع دستی غیر ایرانی طبق قانون برخود می‌شود.

معاون صنایع دستی افزود: خبر خوش دیگر انعقاد تفاهم نامه با صندوق توسعه و عشایر است که یکی از دغدغه‌های همیشگی ما بود.

وی ابراز امیدواری کرد که در پایان شهریور شاهد برقراری بیمه هنرمندان باشیم.

محمودیان ادامه داذ: با توجه به اینکه رویداد همدان ۲۰۱۸ جزواولین رویداد‌های ما است، تمام سعی خود را خواهیم کرد که در چیدمان صنایع دستی را نشان دهیم.

وی تصریح کرد: استان همدان استان بسیار مهم و استراتژیکی در حوزه صنایع دستی است و جزو استان‌هایی است که شاهد اتفاق‌های خوبی در آن خواهیم بود که از آن طریق می‌توانیم به رشد صادرات غیر نفتی کشور و رضایتمندی هنرمندان کمک کنیم.

محمودیان در پایان از مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان و معاون صنایع دستی این استان و تمامی کسانی که در راستای ارتقای هنر ملی کشور و صنعتگران و هنرمندان این مرز و بوم تلاش می‌کنند قدردانی کرد.

معاون صنایع‌دستی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری پس از بازدید از نمایشگاه در نشستی صمیمانه با مدیر معاون صنایع دستی و پرسنل معاونت صنایع‌دستی همدان گفتگو کرد و ضمن تشکر از آنان به بررسی راه‌های بهبود و رشد صنایع دستی پرداخت.

انتهای پیام/

کد خبر: 966272

وب گردی

وب گردی