دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور، میزبان پانصد دانشجو در طرح معرفت رضوی

دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور از 28 مرداد تا هفت شهریور 97، میزبان ۵۰۰ نفر از دانشجویان برادر و خواهر واحدهای دانشگاهی سراسر کشور در نخستین اردوی رهپویان معرفت رضوی است.

به گزارش ایسکانیوز، در این دوره معرفت‌‌افزایی که با هدف تعمیق مبانی دینی و آشنایی با منظومه فکری انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب و با شعار «بینش توحیدی در آینه معرفت رضوی» به مدت 20 روز در شهرهای نیشابور و مشهد مقدس برگزار می‌شود 500 نفر از دانشجویان برگزیده دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور حضور دارند.

دکتر سعیدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور در افتتاحیه این دوره گفت: این دومین برنامه فرهنگی کشوری است که در یک سال گذشته و به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی برگزار می­شود، برنامه نخست اردوی کاروان پیاده‌روی امام رضا علیه‌السلام بود که در سال گذشته با استقبال پرشور دانشجویان و به میزبانی ما برگزار شد و این دوره نیز دومین برنامه کشوری است که با رویکرد جدید معاونت فرهنگی و دانشجویی در استان خراسان رضوی برگزار می‌شود.

سعیدی آشنایی با علوم دینی آن هم در استان خراسان رضوی و در جوار حضرت رضا علیه‌السلام را توفیق بزرگی دانست که لازم است هر مسلمان و دانشجویی نسبت به آن همت بورزد. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور عمل به سیره امام رضا علیه‌السلام را عامل موفقیت در زندگی فردی و اجتماعی دانست و اظهار امیدواری کرد که میزبانی این واحد از دانشجویان به بهترین شکل رخ دهد.

سرهنگ حسینی معاون هماهنگی تیپ 21 امام رضا علیه‌السلام در آیین افتتاحیه دوره معرفت رضوی با اشاره به اهمیت برگزاری این قبیل دوره‌ها، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور را از اثرگذارترین مجموعه‌های فرهنگی در شهرستان نیشابور دانست.

دکتر حبیبی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد نیز در این مراسم شناخت عمیق دین برای دانشجویان را ضروری برشمرد و سیره ائمه اطهار از جمله امام جواد علیه‌السلام را در حوزه‌های اجتماعی نظیر استکبارستیزی الگوی مناسبی برای دانشجویان دانست. وی توجه ویژه به فعالیت‌های فرهنگی تربیتی در کنار فعالیت‌های آموزشی پژوهشی دانشگاه‌ها را دارای اهمیت دانست. رئیس شورای تخصصی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی را فعالیت‌های فرهنگی و کادرسازی برای انقلاب اسلامی خواند و تحقق این هدف را منوط به همراهی دانشجویان مؤمن انقلابی با الگوگیری از دفاع مقدس در واحدهای دانشگاهی خود دانست.

رضا نظری مسئول برگزاری دوره معرفت رضوی با اشاره به اثرات جهانی انقلاب اسلامی در جهان عنوان کرد: انقلاب اسلامی که داعیه تمدن‌سازی دارد باید دانشگاه‌ها را که مولود تمدن غرب است را فتح کند، انقلاب اسلامی باید دانشگاه آزاد را نیز فتح کند و راه آن از تقویت ارزش‌ها و باورها و تعمیق بینش توحیدی دانشجویان می‌گذرد.

به گزارش ایسکانیوز، دانشجویان در مدت حضور در واحد نیشابور، علاوه بر برگزاری کلاس‌های معرفت‌افزایی در مراسم مذهبی مانند؛ نماز جمعه، دعای عرفه، نماز عید قربان و... شرکت خواهند کرد. در این دوره دانشجویان در بازدید از اماکن مذهبی، تاریخی و تفریحی نیشابور نیز از نزدیک با شهر حدیث سلسله‌الذهب (شهر قلمدان‌های مرصع) که روزگاری میزبان قدوم پربرکت حضرت رضا (ع) بوده است، آشنا می‌شوند.

دوره آموزشی معرفت رضوی با حضور 500 نفر از دانشجویان منتخب دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور به مدت 20 روز در واحدهای دانشگاهی نیشابور و مشهد در حال برگزاری است.

این دوره بر اساس رویکرد جدید معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و با توجه به سند راهبردی فرهنگی دانشگاه، طراحی شده و هدف از برگزاری دوره‌ آموزشی معرفت رضوی، ارتقای سطح معرفتی دانشجویان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 966283

وب گردی

وب گردی