علی باقری: به اسم توسعه؛ بالاترین نماد توسعه را تعطیل می‌کنند

معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: برجام دارای اشکالات متعددی است که عملاً دانشگاه‌ها را به تعطیلی می کشاند.

به گزارش ایسکانیوز، علی باقری معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت ملی در سومین نشست مسئولان بسیج دانشجویی واحدهای جامع دانشگاه آزاد اسلامی ضمن اشاره به اشکالات متعدد در توافقنامه برجام، گفت: برجام عملاً دانشگاه‌ها را به تعطیلی می کشاند.

علی باقری ادامه داد: اعمال محدودیت‌ برای فعالیت هسته‌ای ایران باعث منع تحصیل دانشجو در رشته‌هایی می شود که به راکتور آب سنگین مرتبط است.

وی با بیان این که توسعه رشته‌های هسته‌ای در کشور باعث توسعه علوم فضایی خواهد شد، افزود: می خواهند به اسم توسعه، بالاترین نماد توسعه را تعطیل کنند.

باقری از وجود اشکالات متعدد در توافقنامه برجام گفت و اضافه کرد: در سال 90 مقاومت ایران باعث شد آمریکایی که مانع فعالیت های غنی سازی هسته ای در ایران بود از مواضع خود عقب نشینی کند، اما برخی این را دستاورد برجام عنوان کرده اند که چنین نیست.

معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه مخالفان تحریم ها علیه ایران هم نمی توانند در برابر تمام تحریم ها به ایران کمکی بکنند، افزود: علی رغم خروج آمریکا از برجام، تعهدات هسته‌ای ایران هنوز باقی مانده است. روسیه و چین می‌گویند تحریم‌های آمریکا علیه ایران را قبول ندارند، اما آنها هم در عمل نمی‌توانند در مقابل تمام تحریم‌های ثانویه آمریکا مقاومت نشان دهند.

باقری به حمایت طرف اروپایی از برجام هم اشاره و اظهار کرد: اروپایی‌ها در مواضع‌ خود می‌گویند پای برجام ایستاده‌اند، اما واقعیت این است که تحریم‌های آمریکا علیه ایران دست شرکت‌های خصوصی آنها را هم بسته است. حمایت اروپایی‌ها از برجام به این معناست که ایران باید باز هم به تعهداتش عمل کند در حالی که وضعیت ایران در این مدت نه تنها بهتر نشده بلکه بدتر هم شده است.

وی به تحریم های دشمنان خارجی علیه ایران در دوره دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: صدام در زمان جنگ تحمیلی فعالیت‌های هسته‌ای ما را تحریم کرد، ما به فعالیت‌های هسته‌ای خودمان ادامه دادیم. سپس تحریم دارویی را اعمال کرد تا مردم ما را ناامید و خسته کند، اما وقتی با مقاومت و تلاش صاحب دستاوردهای فنی شدیم صدام مواضعش را تغییر داد

به گزارش ایسکانیوز، سومین نشست سراسری مسئولان بسیج دانشجویی واحدهای جامع دانشگاه آزاد اسلامی از روز چهارشنبه 31 مرداد تا روز شنبه 3 شهریور در مجموعه فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور بیش از 80 نفر از مسئولان بسیج دانشجویی در حال برگزاری است. سردار نجات جانشین سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیک روش مسئول سازمان بسیج دانشجویی، محمد مهدی طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی و علی باقری، صادق شهبازی و ساسان زارع از میهمانان ویژه این نشست هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 966309

وب گردی

وب گردی