بحران سیاسی در دولت استرالیا

تغییر موضع برخی از وزرا در دولت استرلیا در حمایت از نخست وزیر این کشور ممکن است موجب انتخابات زود رس شود.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، درخواست برخی از وزرای دولت استرالیا برای رای گیری مجدد داخلی در حزب لیبرال، این کشور را با بحران سیاسی مواجه کرده است.

پس از شکست «پیتر دوتون»، وزیر سابق کشور استرالیا در انتخابات تعیین ریاست حزب لیبرال، یکی از دو حزب حاکم این کشور در مقابل «مالکوم تورنبول»، نخست وزیر استرالیا، اکنون با تغییر موضع برخی از وزیران این رای گیری برای بار مجدد انجام خواهد گرفت.

مخالفت عده ای به رهبری «دوتون» با سیاست های دولت ائتلافی احزاب لیبرال و ملی در زمینه های پذیرش مهاجران، انرژی و اعتراض به شکست در انتخابات میان دوره ای در ایالت «کوئینز لند»، در حال حاضر موجب ایجاد بحران در دولت این کشور شده است.

در رای گیری داخلی حزب مذکور که به همین علت انجام گرفته بود، نخست وزیر استرالیا با 48 رای در برابر 38 پیروز شد، اما وزرای دارایی، بهداشت، شهروندی، تجارت و ارتباطات موضع خود را تغییر داده و این بار حمایت خود از وزیر سابق این کشور را اعلام کردند. به دنبال این امر رای گیری مجدد در داخل حزب صورت خواهد گرفت.

آنچه بر اهمیت این انتخابات افزوده، احتمال تغییر نخست وزیر این کشور است. در صورت پیروزی «دوتون» در این رای گیری، وی نخست وزیر استرالیا خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 966310

وب گردی

وب گردی