میانگین بیکاری در عراق به 22.6 درصد رسید

اداره مرکزی آمار عراق در اطلاعیه ای رسمی از میانگین 22.6 درصدی بیکاری میان جوانان 15 تا 29 سال خبر داده و افزود میانگین کلی بیکاری در عراق 23 درصد است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، وزارت برنامه و بودجه عراق امروز پنجشنبه اعلام کرد: میانگین بیکاری موجود میان جوانان این کشور به 22.6 درصد می رسد که بیشتر آنها زن هستند.

اداره مرکزی آمار عراق وابسته به این وزارت خانه در اطلاعیه ای رسمی اعلام کرد: میانگین بیکاری میان جوانان 15 تا 29 سال به 22.6 درصد می رسد که 56.3 درصد از این جمعیت را زنان تشکیل می دهند.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: 36.1 درصد از نیروی کار کنونی در عراق را محدوده سنی مذکور تشکیل می دهد.

این ارقام بسیار کمتر از آماری است که صندوق بین المللی پول در ماه می گذشته اعلام کرد چرا که این نهاد بین المللی در گزارش خود میانگین بیکاری برای این محدوده سنی را بیش از 40 درصد اعلام کرد.

میانگین کلی بیکاری در عراق بیش از 23 درصد است، این آمار شاهد افزایش چشم گیری نسبت به زمان پیش از حمله داعش به عراق و تصرف یک سوم اراضی این کشور در سال 2014 است چرا که بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی دولت عراق در سال 2014 میانگین بیکاری 19 درصد بوده است.

بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی وزارت برنامه و بودجه عراق در پایان دسامبر تعداد ساکنان کشور عراق به 37 میلیون نفر می رسد.

کد خبر: 966311

وب گردی

وب گردی