مقابله‌ به‌ مثل چین با تعرفه های گمرکی آمریکا

چین تعرفه های گمرکی آمریکا علیه پکن را نقض قوانین سازمان تجارت جهانی دانست و از واکنش متقابل در برابر اقدام واشنگتن خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، وزارت بازرگانی چین از مقابله‌ به‌ مثل در دور جدید تعرفههای گمرکی آمریکا که شامل تعرفه 25 درصدی بر کالاهای وارداتی از چین به ارزش 16 میلیارد دلار است، خبر داده و این اقدام را نقض قوانین سازمان تجارت جهانی دانست.

در بیانیه وزارت بازرگانی چین‌ آمده است: «پکن شدیدا به وضع تعرفه های گمرکی جدید علیه کالاهای چینی معترض است. واشنگتن چاره ای جز مقابله‌به‌مثل برای چین باقی نگذاشته است. این اقدام واشنگتن نقض قوانین سازمان تجارت جهانی بوده و چین از آمریکا به سازمان تجارت جهانی شکایت می کند. »

آمریکا از اعمال مرحله دوم تعرفه وارداتی بر کالاهای چینی به ارزش 16 میلیارد دلار خبر داده بود که این تعرفه‌ها شامل 279 کالا از جمله روغن موتور، «اتیلن»، «وینیل کلرید» و انواع نیمه‌هادی‌ها می‌شود. آمریکا در هفتم جولای نیز بر 34 میلیارد دلار از کالاهای چینی، تعرفه 25 درصدی اعمال کرد.

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا تهدید کرده است در صورتی که «چین» مازاد تجاری مبادلات خود با آمریکا را کاهش ندهد بر روی تمام کالاهای وارداتی «چین» تعرفه بیشتری وضع خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 966319

وب گردی

وب گردی