بهانه تراشی آمریکا برای حمله به سوریه

آمریکایی ها برای توجیه اقدامات نظامی خود در سوریه، اعلام کردند که در صورت استفاده از سلاح شیمیایی توسط دولت سوریه، بار دیگر به این کشور حمله هوایی خواهند کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا طی دیدار با «نیکلای پاتروشف» همتای روسی خود در ژنو اعلام کرد که در صورت استفاده از سلاح های شیمیایی توسط دولت سوریه به آن ها حمله خواهد کرد.

بولتون ادعا کرد که واشنگتن اطلاعاتی در مورد احتمال استفاده از سلاح های شیمیایی توسط «بشار اسد » رئیس جمهور سوریه، برای آزادسازی مناطق شمال غربی سوریه و ادلب وجود دارد.

آمریکایی ها که به دنبال توجیه حضور نظامی خود در سوریه هستند اعلام نمودند که در این صورت با اقدام نظامی کوبنده تر پاسخ خواهند داد.

این دو طرف همچنین درباره خروج احتمالی نیروهای آمریکایی از پایگاه نظامی در مرز بین سوریه و عراق و چشم انداز همکاری آن ها با نیروهای روسی، بحث و گفت وگو کردند که هیچ توافقی در مورد این موضوع صورت نگرفت.

آمریکا به همراه فرانسه و انگلیس در 25 فروردین به بهانه استفاده از سلاح های شیمیایی به حماه، دمشق و حمص حمله هوایی کردند که با مقاومت جانانه ارتش سوریه بسیاری از موشک های شلیک شده منهدم شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 966417

وب گردی

وب گردی