برنامه ‌ریزی و راهبردهای منابع انسانی منتشر شد

کتاب « برنامه‌ریزی و راهبردهای منابع انسانی» تالیف مجید جهانگیرفرد توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری واحد فیروز کوه منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز، یکی از عناصر عمده در مدیریت، برنامه ریزی است. یکی از این منابع که منبع راهبردی برای سازمان‌ها محسوب می شود، منابع انسانی است که جزء مهم ترین مباحث برنامه ریزی راهبردی است و بدون یک برنامه استراتژیک دقیق، هیچ گونه تناسبی بین تلاش های صرف شده و اهداف تحقق یافته وجود نخواهد داشت.

سنجش استراتژیک، بخش جداییناپذیر مدیریت استراتژیک است. در چند دهه ی اخیر و در پی وقوف به اهمیت استراتژیک منابع انسانی، اتخاذ استراتژی هایی مناسب برای مدیریت این منابع، دغدغه اصلی مدیران ارشد سازمان‌ها محسوب می شود. در این میان توجه به عواملی که در برنامه ریزی استراتژیک منابع انسانی سبب رضایتمندی کارکنان می‌شود، بسیار قابل توجه خواهد بود و عدم توجه به عواملی که موجب ایجاد انگیزه و رضایت شغلی می شود می تواند در درازمدت اهداف سازمان را با مشکل مواجه سازد.

از آن‌جایی که کارکنان یک سازمان مهم‌ترین منبع سازمان هستند لازم است برنامه ریزی استراتژی های منابع انسانی به گونه ای طرح ریزی و اجرا شود که موجب رضایتمندی کارکنان سازمان باشد.

در این کتاب تلاش شده است تا حد امکان ایده ها و مفاهیم راهبردی اندیشمندان در حوزه منابع انسانی به صورت مختصر و منسجم ارائه شود. چارچوب و الگوی اصلی کتاب برنامه ریزی و راهبردهای منابع انسانی براساس کتاب مرجع مدیریت استراتژیک منابع انسانی پرفسور ناصر میرسپاسی تدوین و تالیف شده است.

این کتاب تالیف مجید جهانگیرفرد در 337 صفحه با قیمت 29 هزار تومان توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری واحد فیروز کوه منتشر شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 966441

وب گردی

وب گردی