مرادی رکورد یک‌ضرب جهان را بعد از 19 سال شکست

وزنه‌برداران دسته 94 کیلوگرم کشورمان در پایان حرکات یک‌ضرب بازی‌های آسیایی 2018، با عناوین اول و دوم به کار خود پایان دادند.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، در ادامه رقابت‌های وزنه‌برداری بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا، نمایندگان کشورمان در دسته 94 کیلوگرم به مصاف 8 وزنه‌بردار از کشورهای افغانستان، تایلند، کره‌جنوبی، قرقیزستان، چین تایپه، قطر، عربستان سعودی و هند رفتند که در پایان حرکات یک‌ضرب سهراب مرادی در جایگاه اول و کیانوش رستمی در جایگاه دوم قرار گرفتند.

سهراب مرادی برای نخستین حرکت یک‌ضرب وزنه 182 کیلوگرمی را درخواست کرد که به راحتی این وزنه را بالای سر برد. وی در دومین حرکت با انتخاب وزنه 189 کیلوگرمی به رکورد جهان که 188 کیلوگرم بود حمله کرد اما در مهار این وزنه ناکام ماند. مرادی در سومین و آخرین حرکت یک ضرب بار دیگر وزنه 189کیلوگرمی را انتخاب کرد که با مهار این وزنه، رکورد جهانی دیگری را بعد از 19 سال شکست و به نام خود ثبت کرد.

این رکورد پیش از این در اختیار آکاکیوس کاکیاشویلی، وزنه بردار یونانی بود که در مسابقات جهانی 1999 آتن به ثبت رسانده بود. با ثبت این وزنه رکورد بازی‌های آسیایی در اختیار سهراب مرادی قرار گرفت.

سهراب مرادی در مسابقات قهرمانی جهان در آناهیم آمریکا با ثبت وزنه 233 کیلوگرمی در حرکت دوضرب با ثبت مجموع 417 کیلوگرم رکورد مجموع وزنه‌بردار یونانی یعنی آکاکیوس کاکیاشویلی از یونان را شکسته بود تا رکوردهای هر 3 حرکت این دسته به نامش ثبت شود.

کیانوش رستمی دیگر نماینده کشورمان در این دسته ابتدا موفق به مهار وزنه 175 کیلوگرمی نشد اما در دومین انتخاب این وزنه را بالای سر برد. وی در سومین حرکت نیز در مهار وزنه 185 کیلوگرمی ناکام بود تا با همان 175 کیلوگرم و جایگاه دومی به کار خود در حرکت یک‌ضرب پایان دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 966468

وب گردی

وب گردی