۳۲۰ مگاوات برق به ظرفیت تولید کشور اضافه شد

مدیر عامل گروه مپنا با بیان اینکه نیروگاه به هزینه مردمی به ثمر نشسته است، گفت: با اجرای این پروژه بیش از ۴۰۰ میلیون لیتر گازوئیل و گاز صرفه جویی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، عباس علی آبادی مدیر عامل گروه مپنا در مراسم افتتاحیه نیروگاه سیکل ترکیبی پرند ضمن تبریک هفته دولت ، گفت: امروز در مرحله ای هستیم که تعداد زیادی از واحدهای نیروگاهی را به سیکل ترکیبی تبدیل کرده‌ایم، این در حالی است که با تبدیل این نیروگاه ها می توان بیش از ۴۰۰ میلیون لیتر گازوئیل و گاز صرفه جویی کرد.

او در ادامه مولد ثروت را از ویژگی های مهم این نیروگاه‌ها و یک دستاورد متمایز دانست و تصریح کرد: دومین امتیاز در این پروژه تامین منابع مالی از سوی مردم بوده و از هزینه دولتی استفاده نشده است. همچنین با صرفه جویی سوخت به سمت تولید برق حرکت کردیم.

علی آبادی با تاکید براینکه مصرف آب در این نیروگاه به شدت کاهش پیدا کرده است، افزود: مصرف آب در این پروژه حدود ۳ لیتر در هر ثانیه است. همچنین سیستم تحریک واحد بخار در داخل کشور طراحی و ساخته شده است.

در راستای افزایش تولید برق و پاسخگویی به رشد مصرف در منطقه و افزایش راندمان نیروگاهای گازی با تبدیل آن به سیکل ترکیبی، نیروگاه سیکل ترکیبی پرند با ظرفیت 320مگاوات به بهره برداری رسید.

براساس این گزارش، نیروگاه سیکل ترکیبی 1434مگاواتی پرند با 420 میلیون یورو سرمایه گذاری شده که از این میزان، رقمی معادل 407 میلیون یورو مربوط به بخش بخار نیروگاه و 13 میلیون یورو جهت تکمیل خطوط انتقال برق، تکمیل تصفیه خانه فاضلاب و تملک زمین جهت احداث خطوط انتقال برق و پساب نیروگاه است.

در حال حاضر نیروگاه پرند اولین و جدی‌ترین پروژه بیع متقابل در کشور است که با پایان پروژه و آغاز بهره برداری تجاری واحد سوم نیروگاه تا پایان سال 97، حجمی بیش از554 میلیون لیتر سوخت گازوییل و بیش از 10787هزار میلیارد ریال صرفه جویی حاصل خواهد شد.

شایان ذکر است واحد یک آن به سنکرون رسیده و در حال بهره برداری تجاری است، واحد دو نیز سنکرون گردیده و در مراحل آماده سازی برای شروع بهره برداری تجاری است. واحد 3 دارای پیشرفت صد درصدی در فرآیندی مهندسی بوده و با پیشرفت بالای 90 درصد در تامین تجهیزات می توان امید داشت که در ادامه کار فرآیند نصب ادامه یافته و واحد برای استفاده در پیک بار سال 98 آماده سنکرون است.

انتهای پیام/

کد خبر: 966471

وب گردی

وب گردی