ناوگان نفتکش ایران تحریم‌های آمریکایی را مختل می‌کنند

ناوگان نفتکش ایران برای حفظ صادرات نفت ایران با وجود تحریم‌های آمریکا، پشتوانه لازم را فراهم می‌کند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، به نقل از وزارت نفت، محموله‌های ارسالی ایران به چین در چند هفته گذشته نشان می‌دهد که چگونه تغییر مالکیت کشتی‌ها و شرایط قراردادی می‌توانند به ایران برای حفظ صادرات نفت به مشتریان خود کمک کنند.

طبق اعلام مؤسسه مشاوره اف‌جی‌ئی، مهم‌ترین مشتریان نفت ایران اکنون پالایشگران جنوب چین هستند که درخواست آمریکا برای توقف خرید نفت از ایران را رد کرده‌اند.

این مؤسسه اعلام کرد با فرض این که صادرات نفت ایران پس از تحریم‌ها به یک میلیون بشکه در روز کاهش یابد و مقصد اصلی فروش نفت ایران چین باشد، ایران می‌تواند به راحتی همه صادرات نفت خود را با استفاده از ناوگان نفتکش‌های خود انجام دهد.

در ماه ژوئیه و ۲ هفته نخست ماه اوت امسال، همه صادرات نفت ایران به چین با استفاده از نفتکش‌های ایرانی انجام شد. همچنین شرایط قراردادی نیز برای کاهش ریسک خریداران تغییر کرد.

تاکنون در سال جاری میلادی، حدود نیمی از صادرات روزانه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت ایران، از طریق نفتکش‌های ایرانی انجام می‌شده است. طبق اعلام مؤسسه اف‌جی‌ئی، ایران تاکنون حدود ۳۰ درصد از ظرفیت ناوگان خود را برای محموله‌های نفتی خود به کار می‌گرفته است.

شرکت ملی نفتکش ایران، ناوگانی با ظرفیت حمل ۱۲۰ میلیون بشکه نفت را مدیریت می‌کند. شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز ناوگانی به ظرفیت ۷ میلیون بشکه نفت در اختیار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 966506

وب گردی

وب گردی