معرفی فرصت‎های سرمایه‎گذاری خوزستان در «شهر گردشگر»

سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از معرفی فرصت‎های سرمایه‎گذاری این استان در حوزه گردشگری در نمایشگاه بین‎المللی «شهر گردشگر» خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز پیمان نبهانیبا اعلام این خبر افزود: نمایشگاه "شهر گردشگر ـ اقتصاد و سرمایهگذاری" از چهارم تا هفتم شهریورماه جاری در محل نمایشگاهی مجتمع تجاری ایرانمال تهران، توسط کانون ایراننوین و با حمایت و هدایت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برپا خواهد شد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه شهر گردشگر با هدف ترویج فرهنگ گردشگری و با مشارکت تمام استانها از جمله خوزستان برگزار میشود تصریح کرد: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای حضور فعالان حوزه سرمایهگذاری، معرفی پروژهها و فرصتهای سرمایهگذاری استان و نیز مذاکره مستقیم و چندجانبه فیمابین صاحبان پروژه، صاحبان سرمایه و نهادهایی همچون شهرداریها، استانداریها و سایر مبادی مرتبط میباشد.

سرپرست معاونت گردشگری ادارهکل میراث فرهنگی خوزستان در ادامه گفت: طی این رویداد ظرفیتهای پیدا و نهان یک شهر با هدف جذب گردشگر و ایجاد گردش مالی از صنعت گردشگری و مراسم آئینی و فرهنگهای بومی شهر شناسایی میشوند.

وی با اشاره به اینکه امکانات گردشگری شامل مراکز تجاری، مراکز توریستی ـ تفریحی، رستورانهای سنتی، هتلها و مراکز پذیرایی و بازارچههای صنایع دستی هستند هدف اصلی این نمایشگاه را ترغیب گردشگران به حضور در شهر مقصد گردشگری از نقاط مختلف کشور و سرمایهگذاری در آن شهر عنوان کرد.

نبهانی در ادامه به حضور ادارهکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: خوزستان با غرفهای به وسعت 80 مترمربع در این نمایشگاه حضور دارد.

وی اضافه کرد: ما بهرهبرداران هتلهای سنتی و سرمایهگذاران مجتمعهای توریستی - تفریحی که درحال انجام پروژه در استان هستند را به این نمایشگاه دعوت کردهایم تا با حضور در غرفه ادارهکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان به ارائه مزایای سرمایهگذاری در گردشگری استان بپردازند.

سرپرست معاونت گردشگری ادارهکل میراث فرهنگی خوزستان گفت: از آنجا که یکی از جاذبههایی که گردشگران خارجی رغبت بسیاری به آن نشان میدهند فرهنگ بومی منطقه است، بخشی از غرفه را به معرفی ظرفیتهای بومگردی استان خوزستان اختصاص دادهایم.

وی گفت: یکی از ویژگیهای استان خوزستان که آن را از سایر استانها متمایز میکند، وجود یک حلقه ثبت جهانی در آن است که سعی میکنیم در این نمایشگاه این مثلث طلایی که شامل چغازنبیل، شوش و شوشتر است را در کنار سایر ظرفیتهای استان بیش از پیش به عموم معرفی کنیم.

نبهانی توزیع بروشورهای مرتبط با فرصتهای سرمایهگذاری خوزستان و نیز اقلام فرهنگی را از دیگر برنامههایی عنوان کرد که در غرفه استان اجرا خواهد شد و افزود: چهار مترجم مسلط به زبانهای زنده دنیا نیز در غرفه حضور خواهند داشت تا توضیحات مورد نیاز را به زبانهای عربی، فرانسوی، انگلیسی و اسپانیولی به بازدیدکنندگان و سرمایهگذاران خارجی ارائه دهند.

گفتنی است نخستین نمایشگاه اقتصاد و سرمایهگذاری در حوزه گردشگری (شهر گردشگر) چهارم تا هفتم شهریورماه سال جاری در منطقه ۲۲ تهران در فضایی بالغ بر ۱۵هزار مترمربع و با حدود ۲۵۰ غرفه به همت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مشارکت کانون تبلیغاتی ایراننوین و بازار بزرگ ایران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 966592

وب گردی

وب گردی