نفس داعش در بادیه السویداء به شماره افتاد

نیرو‌های ارتش سوریه پیشروی‌های خود را در منطقه «تلول الصفا» در بادیه السویداء ادامه می‌دهند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از العالم، ارتش سوریه بیش از 1500 متر در تلول الصفا پیشروی کرده و تلاش های گروه تروریستی داعش را برای وارد شدن به منطقه «قبر الشیخ حسین» ناکام گذاشته است.

یگان های ارتش سوریه با نصب کمینی برای گروه تروریستی داعش، چهل تروریست مسلح را به هلاکت رساندند و شمار زیادی از آن ها را نیز به اسارت گرفتند.

«دارین فضل»، خبرنگار شبکه تلویزیونی العالم در گزارشی گفت: نیروهای ارتش سوریه در منطقه ای بسیار ناهموار و پر از صخره های بزرگ در بادیه السویداء پیشروی می کنند تا مساحت جغرافیایی‌ای که تروریست‌های داعش اشغال کرده اند، کاهش یابد و حلقه محاصره تروریست‌ها تنگ تر شود.

تانک ها و تجهیزات سنگین ارتش سوریه در خط مقدم، مواضع تروریست ها را در محور «حوی حسان» در بخش غربی منطقه الصفا به شدت هدف قرار می دهند. ارتش سوریه پس از درگیری های شدید توانست مساحتی بیش از 1500 متر را آزاد کند و شمار زیادی از تروریست‌ها را به هلاکت برساند که بین آن ها چندین تک تیرانداز نیز دیده می شود. در این درگیری‌ها همچنین دهها فقره سلاح سنگین تروریست ها منهدم شد. نقشه عملیات به سمت محور شمال تلول الصفا و محور تل غانم امتداد دارد. ارتش سوریه در حال تثبیت جای پای خود در این منطقه راهبردی است تا هرگونه نفوذ و ورود تروریست‌های داعش به مناطق دیگر را ناکام بگذارد.

در آخرین مورد تروریست‌های داعش تلاش می کردند از طریق محور قبر الشیخ حسین نفوذ پیدا کنند اما در کمین ارتش سوریه گرفتار آمدند. ارتش با نصب این کمین بیش از 40 تروریست داعشی را به هلاکت رساند و تعدادی از آن ها را نیز به اسارت درآورد.

«علی مقصود»، سرتیپ بازنشسته ارتش سوریه در این زمینه گفت: «این دستاوردها و تسلط بر محور قبر الشیخ حسین و خربات الحاوی باعث شده است مساحتی که تروریست های داعش در آن حضور دارند، به 600 تا 800 متر مربع کاهش یابد».

خبرنگار العالم افزود: عملیاتی که ارتش سوریه تقریبا یک ماه پیش در بادیه السوداء آغاز کرد، به آزادسازی بیش از 2600 کیلومتر مربع و بیش از 70 درصد از منطقه تلول الصفا ، آخرین پایگاه داعش در بادیه السوداء منجر شد.

بر اساس اعترافات اعضای گروه (وهابی صهیونیستی) داعش تعداد تروریست های مسلح این گروه تروریستی که در این عملیات به هلاکت رسیده اند به 150 نفر رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 966602

وب گردی

وب گردی