حضور موفق «تنگه ابوقریب» در جمع فیلم های کمدی

فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» ساخته بهرام توکلی این روز‌ها توانسته استقبال بسیار خوبی را از آن خود کند و در دو هفته متوالی رتبه دوم جدول فروش سینمای ایران را از آن خود نگه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز، فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» ساخته بهرام توکلی این روزها توانسته استقبال بسیار خوبی را از آن خود کند و در دو هفته متوالی رتبه دوم جدول فروش سینمای ایران را از آن خود نگه دارد.

این فیلم در حالی توانسته با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده و فروش قابل قبولی در روزهای ابتدایی ثبت کند که در فصل اکران آثار کمدی ایران قرار داریم و هم اکنون هشت فیلم با تعداد سینمای بالا و چهار فیلم با سینماهای کمتر از سینمای کمدی در چرخه اکران قرار دارند.

این فیلم از نگاه بسیاری از منتقدین و اهالی سینما یکی از بهترین تجربه های سینمای ایران در ژانر جنگ و دفاع مقدس است. فیلمی که از درجه کیفی بسیار بالایی برخوردار بوده و مخاطب را در لحظه لحظه خود درگیر می کند.

شاید مخاطب سینمایی ایران هیچگاه انتظار چنین فیلمی را در ژانر دفاع مقدس نداشته باشد اما فیلم «تنگه ابوقریب» از استانداردهایی برخوردار است که تاکنون در این نوع از سینما دیده نشده است. فیلمی که در هنگام اکران مخاطب را به قیاس با آثار مطرح هالیوود سوق می دهد. قیاسی که تنها می تواند از کیفیت بالای اثر خبر دهد.

این فیلم موفق‌ترین فیلم سی و ششمین جشنواره فیلم فجر بود. «تنگه ابوقریب» در کنار بمب؛ یک عاشقانه با یازده نامزدی سیمرغ بلورین پیشتاز جشنواره سی و ششم شدند. این فیلم با دریافت شش سیمرغ بلورین بیشترین سیمرغ را از سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر دریافت کرد.

«تنگه ابوقریب» با نوع پرداخت خود به دفاع مقدس تنها به مسئله دفاع رزمندگان از وطن نمی پردازد بلکه زندگی در این دوران را به تصویر می کشد. آن جا که در ابتدای فیلم رزمندگان به شوخی و رفتارهای برگرفته از شادی می پردازند و در عین حال دفاع از میهن نیز برایشان مهم است. حتی رزمندگانی که تلاش دارند به ندای دل خود گوش داده و در خط مقدم حضور یابند نیز دراین فیلم نشان داده می شود.

این فیلم از زمان اکران تا کنون 2 میلیارد فروش داشته و نسبت به فیلم های دارکوب،به وقت خماری،کاتیوشا گیشه بیشتری به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 966629

وب گردی

وب گردی