بندپی: اختصاص 1.5 میلیارد دلار برای ایجاد اشتغال کافی نیست

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اختصاص منابع 1.5 میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال پایدار کافی نیست و می توان تخصیص مبلغ بیشتری برای این طرح ها را درخواست کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، انوشیروان محسنی بندپی روز یکشنبه در نشست شورای عالی کار پیشنهاد داد با ارسال نامه به محضر مقام معظم رهبری و طرح مساله یاد شده، می توان منابع بیشتری را فراهم ساخت.

او تصریح کرد: ایجاد اشتغال یکی از الزام های اقتصادی و راه مقابله با تحریم ها محسوب می شود، بنابراین باید تلاش بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

بندپی افزود: آمارها نشان می دهد که به اشتغال روستایی توجه کمتری شده، در حالی که غفلت از این بخش، منجر به افزایش مهاجرت از روستاها به سمت شهرها و گسترش حاشیه نشینی می شود.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان ساخت: آمارها از تفاوت معنادار درآمد خانوار روستایی و شهری حکایت دارد و درآمد سالیانه یک خانوار شهری 36 میلیون تومان و خانوار روستایی20 میلیون تومان است که این امر به افزایش مهاجرت دامن می زند.

او گفت: اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی یک مساله مهم است و باید مراقبت شود تا منابع به انحراف نرود و رئیس جمهوری هم بر پایش طرح ها تاکید دارد.

بندپی بر ضرورت حمایت از اقشار کم درآمد تاکید کرد و گفت: تحریم ها بر گروهی از جامعه فشار زیادی وارد می کند که باید از این اقشار بیشتر حمایت شود و بپذیریم که خانواده ای با دریافت ماهانه 600 هزار تومان مستمری نمی تواند در مقابل فشارهای اقتصادی دوام بیاورد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، 28 مرداد ماه گذشته در جلسه ویدئوکنفرانس با مدیران کل استانهای این وزارتخانه گفت: مسیرهای اشتغال شناسایی و امور کارشناسی انجام شده و قوت و سرعت این برنامه ها را مشاهده خواهیم کرد.

محسنی بندپی با بیان اینکه در حوزه اشتغال وظیفه سنگینی برعهده این وزارتخانه قرار دارد، گفت: حوزه اشتغال روستایی، فراگیر، طرح کارورزی در محیط کار، کارورزی دانشجویان، برنامه های اشتغال حمایتی کمیته امداد و سازمان بهزیستی باید به شکلی اقدام، رصد و پایش شود تا شاهد اشتغال پایدار و مولد باشیم و از بیکاری پیشگیری کنیم.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 966634

وب گردی

وب گردی