«اقتصادنامه» کانال اردوی شبکه سحر

اقتصاد ایران، منطقه و جهان در مجله اقتصادی کانال اردوی شبکه جهانی سحر بررسی می شود.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی؛ برنامه «اقتصادنامه» شامل سه حوزه اقتصاد ایران، اقتصاد بین الملل و اقتصاد کشورهای هند و پاکستان است.

این برنامه که به صورت هفتگی پخش می شود، در بخش اقتصاد مربوط به ایران، مهمترین اتفاقات اقتصادی و تاثیرگذار در چرخه اقتصادی کشورمان در هرهفته را با کارشناسان این حوزه به بحث و تبادل نظر می گذارد.

اخبار اقتصادی منطقه هند و پاکستان و تحلیل های مربوط به آن در هفته ای که گذشت ادامه بخش اول این برنامه است.

بررسی شرایط اقتصادی کشورها و پتانسیل اقتصادیشان در ارتباط با جمهوری اسلامی و چگونگی معاملات تجاری با کشورمان نیز از مهم ترین قسمت های این برنامه است.

یکی از جذابترین بخش های «اقتصادنامه» که جنبه اطلاع رسانی و آموزشی نیز دارد بخش مفاهیم اقتصادی است که به صورت تصویر نریشن است و هر هفته، به توضیح ساده و روان یک مفهوم اقتصادی می پردازد.

آشنایی با سازمان های اقتصادی بین المللی نیز از دیگر بخش های این برنامه است که مخاطبان را با ساختار مهم ترین سازمان های اقتصادی بین المللی، هدف از تاسیس این سازمان ها، وظایف و چگونگی عملکرد آنها و .. آشنا می کند.

نمودار اقتصاد بین الملل و ایران در هفته، نیز بخش مهمی از این برنامه است که اتفاقات و تصمیماتی را که در افزایش یا کاهش رشد اقتصادی کشورها و بخش های مهم و شاخص اقتصادی جهان، تاثیرگذار بوده است، بررسی می کند.

این برنامه همچنین عوامل مهم و تاثیرگذار در اقتصاد جهانی و ظرفیت سرمایه گذاری در مناطق مهم جهانی را با بهره مندی از نظرات کارشناسان اقتصادی پیگیری می کند.

بخش کاریکاتورهای اقتصادی هفته هم از بخش های مورد علاقه بینندگان برنامه «اقتصادنامه» به شمار می رود.

یکی از مهم ترین ویژگی های برنامه «اقتصادنامه» غیرحضوری بودن کارشناسان است که هر سه کارشناس از طریق اسکایپ در برنامه شرکت می کنند.

اقدس کاربخش در مقام تهیه کننده برنامه سعی کرده است با تولید برنامه پرآیتم و تصویر، درک اصطلاحات و مسائل اقتصادی روز و آشنایی با سازمان های اقتصادی بین المللی را برای مخاطب اردو زبان فراهم کند.

این برنامه با اجرای اظفر کاظمی، شنبه ها در ساعت 19:30 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از آنتن کانال اردوی شبکه سحر پخش می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 966652

وب گردی

وب گردی