بازسازی واحدهاى زلزله زده کرمانشاه تا پایان امسال به اتمام می‌رسد

مسئول ستاد هماهنگى مناطق زلزله زده کرمانشاه گفت: طبق زمانبندى صورت گرفته و همچنین تعهدى که در اختیار ما است، بازسازى واحدهایى که در زلزله سال گذشته آسیب دیده اند، تا پایان امسال به اتمام مى رسد.

رضا خواجه‌اى، مسئول ستاد هماهنگى مناطق زلزله زده کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادى ایسکانیوز به زلزله دو شب گذشته که در کرمانشاه رخ داد، اشاره و بیان کرد: از همان لحظات اولیه این زلزله به دلیل اینکه ستاد ما در منطقه مستقر بودند به منطقه اعزام شدند و براساس آخرین آمار ارائه شده تنها چهار واحد خسارت دیدند که این چهار واحد ساختمان هاى قدیمى ساز بودند که در زلزله گذشته آسیبى به آن‌ها وارد نشده بود.

او در ادامه بیان کرد: از روز گذشته مدارک این چهار واحد توسط ستاد اخذ شد و بعد از اقدامات اولیه ضمن معرفى به بانک ها تسهیلات در اختیار آنها قرار مى گیرد و بازسازى آنها انجام مى شود.

خواجه‌اى اظهار داشت: با توجه به اینکه منطقه در دست بازسازى است اما باز هم منطقه در زلزله دو شب گذشته از خسارت بسیار کمى برخوردار شد و خوشبختانه شاهد آسیب جدى در این اتفاق نبودیم.

مسئول ستاد هماهنگى مناطق زلزله زده کرمانشاه به تعداد فوتى زلزله کرمانشاه اشاره و بیان کرد: طبق آمار ارائه شده این زلزله با دو کشته همراه بود که این فوتى ها براثر ریزش آوار نبوده بلکه در اثر ایست قلبى جان خود را از دست دادند.

او با بیان اینکه بسیارى از واحدهاى زلزله سال گذشته کرمانشاه به مرحله سقف، اسکلت و بهره بردارى رسیده اند، گفت: براساس آمار ارایه شده حدود ٢٨ هزار واحد بتن فونداسیون آرماتور بندى انجام شده، ٢٢ هزار واحد اجراى اسکلت، ١٥ هزار واحد دیوار چینى و ٧ هزار واحد به مرحله بهره بردارى رسیده و در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

خواجه‌اى افزود: طبق زمانبندى صورت گرفته و همچنین تعهدى که در اختیار ما است، دو نوع احداثی جزو وظایف ماست که احداث اول در روستاها واقع شده و شامل ١٢ هزار واحد است و تا پایان شهریور ماه با مشارکت مردم به بهره بردارى مى رسد و در اختیار متقاضیان قرار مى گیرد.

مسئول ستاد هماهنگى مناطق زلزله زده کرمانشاه در پایان اظهار داشت: باقى واحدها که اولویت دوم ماست تا پایان سال به بهره بردارى مى رسد و لازمه آن حضور خود مردم در صحنه و مشارکت جهت اتمام واحدها است.


انتهای پیام/

کد خبر: 966712

وب گردی

وب گردی