عسگری، مدال طلا را به گردن آویخت

نماینده وزن 75- کیلوگرم تیم ملی کاراته کشورمان در بازی‌های آسیایی 2018 به مقام قهرمانی دست یافت.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، نهمین روز از هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی اندونزی از صبح امروز (دوشنبه) آغاز شده و در سومین روز از مسابقات کاراته، بهمن عسگری نماینده وزن 75- کیلوگرم تیم ملی کاراته در فینال بازی‌های آسیایی با شکست نماینده عربستان با نتیجه 5 بر صفر به دومین نشان زرین کاراته در جاکارتا دست یافت.

بهمن عسگری نماینده وزن 75- کیلوگرم تیم ملی کاراته مردان در نخستین مبارزه خود به مصاف نماینده کاراته افغانستان رفت.این دیدار پیش از پایان وقت قانونی با نتیجه 8 بر صفر به سود عسگری به پایان رسید.

عسگری در دومین مبارزه خود به مصاف «خان گاخیگو» مغولستانی رفت و پیش از اتمام وقت قانونی مبارزه موفق شد که دومین حریف خود را نیز 8 بر صفر شکست بدهد. بهمن در یک چهارم به مصاف «پونگ سای » از تایلند رفت و این دیدار نیز با نتیجه 2 بر صفر به سود نماینده کشورمان تمام شد و نماینده کشورمان راهی نیمه نهایی شد.

عسگری در نیمه نهایی با «وی چونگ سو» از چین مبارزه کرد و در پایان با رای داوران به برتری دست یافت و راهی فینال بازی‌های آسیای شد. (عسگری صفر (برنده در هانتی) "سو ویچون" از چین تایپه صفر)، عسگری در فینال با "رائف الترکستانی" از عربستان دیدار کرد و این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود نماینده کشورمان به پایان رسید.

بهمن عسگری نماینده وزن 75- کیلوگرم تیم ملی مردان کارته کشورمان در اولین سابقه حضور خود در بازیهای آسیایی موفق شد مدال زرین طلا را از آن خود کند. مهمترین اتفاقی که در مبارزات وزن75- کیلوگرم رخ داد این بود که عسگری در دیدار مقابل نماینده افغانستان و مغولستان موفق شد پیش از پایان وقت قانونی مبارزه حریفان خود را هشت بر صفر شکست دهد.

وی در سومین مبارزه خود هم موفق شد، بدون دادن حتی یک امتیاز نماینده تایلند را در پایان وقت قانونی 2 بر صفر شکست دهد و در چهارمین مبارزه و در نیمه نهایی نیز علی رغم اینکه هیچ امتیازی رد و بدل نشد اما کاراته کای کشورمان با توجه به تجربه‌ای که داشت موفق شد مبارزه زیبای را از خود به نمایش بگذارد و داوران را مجاب کرد در پایان وقت قانونی به او رای دهدند. وی با رای «هانتی» برنده این دیدار شد و به فینال بازی‌‌ های آسیایی راه یافت.

انتهای پیام/

کد خبر: 966742

وب گردی

وب گردی