بازوند: پس لرزه ‌ها در کرمانشاه ادامه دارد

هوشنگ بازوند استاندار استان کرمانشاه گفت: بیش از ده پس لرزه بعد از زلزله دیروز صبح رخ داده که شدتش از زلزله اول کمتر بوده است. 50 واحد مسکونی در منطقه ثلاث باباجانی و سر پل‌ذهاب تخریب شده است.

هوشنگ بازوند استاندار استان کرمانشاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره آخرین وضعیت استان کرمانشاه بعد از زلزله گفت: رحمانی فضلی وزیر کشور بعد از وقوع زلزله به استان وارد شد و از نزدیک در جریان امور قرار گرفت، ضمن اینکه 2 هزار واحد مسکونی جدید برای زلزله‌زدگان ثلاث باباجانی آماده شده که با حضور وزیر افتتاح می‌‌شود.

وی افزود: بیش از ده پس لرزه بعد از زلزله دیروز صبح رخ داده که شدتش از زلزله اول کمتر بوده است. 50 واحد مسکونی در منطقه ثلاث باباجانی و سر پل‌ذهاب تخریب شده است. با افتتاح 2 هزار واحد مسکونی که به صورت نمادین در این مناطق افتتاح می شود،7 هزار واحد مسکونی روستایی بازسازی شده برای زلزله زدگان این مناطق ساخته شده است.

بازوند درباره آمار تلفات زلزله روز گذشته خاطر نشان کرد: در هنگام وقوع زلزله، یک پیرمرد 70 ساله در ثلاث باباجانی سکته قلبی کرد و یک نفر هم در اسلام آباد غرب جان خود را از دست داد. تعداد زخمی ها حدود 150 نفر بود که سر‌پایی درمان شدند، یک نفر که شرایط جسمانی نامساعدی داشت به مرکز استان منتقل و تحت درمان قرار گرفت.

استاندار استان کرمانشاه در پایان متذکر شد: در منطقه ثلاث باباجانی از قبل به دلیل پرحادثه بودن منطقه مردم این نواحی در حالت اسکان موقت بودند به همین دلیل خسارت زیاد جانی و مالی به بار نیامد.

گفتنی است، این زمین لرزه ساعت دو و 43 دقیقه بامداد دیروز (یکشنبه، چهارم شهریور) به بزرگی 5.9 ریشتر در حوالی تازه آباد و در عمق هشت کیلومتری زمین رخ داد. بعد از وقوع زلزله، برق سرپل ذهاب کاملا وصل است و برق اکثر مناطق زلزله‌زده ثلاث باباجانی نیز وصل شده است.

تمامی محورهای مواصلاتی مناطق زلزله زده باز است. 12 تیم ارزیاب هلال احمر به منطقه اعزام شده‌اند. در پی وقوع زلزله کدورت آب در شهرستان‌های ثلاث باباجانی، جوانرود، سرپل ذهاب و دالاهو بالا رفته و کمیته ستاد بحران جهت بررسی و پیگیری حل مشکل در محل شرکت آب و فاضلاب شهری استان تشکیل شده است.

جلسه مدیریت بحران به ریاست استاندار در استانداری کرمانشاه تشکیل شد و پس از این جلسه مهندس سالاری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و تعدادی از مدیران ستادی استانداری و مدیران کل مربوطه برای بررسی، رصد و مدیریت اوضاع راهی مناطق زلزله‌زده شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 966749

وب گردی

وب گردی