ترقی: نباید عده ای به وسیله رانت به برخی امکانات دست پیدا کنند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: عدالت محوری در اقتصاد به معنی توزیع عادلانه ثروت در کشور است؛ یعنی امکانات اقتصادی به شکل عادلانه در اختیار مردم قرار بگیرد.

حمیدرضا ترقی معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به موضوع عدالت محوری و گسترش عدالت به وسیله دولت اظهار داشت: عدالت محوری در دولت از جمله عدالت محوری در اقتصاد، فرهنگ و سیاست باید مورد توجه قرار گیرد .

وی افزود: عدالت محوری در اقتصاد به معنی توزیع عادلانه ثروت در کشور است؛ یعنی امکانات اقتصادی به شکل عادلانه در اختیار مردم قرار بگیرد؛ همچنین فاصله طبقانی میان قشر ضعیف و ثروتمند جامعه به حداقل ممکن برسد.

ترقی ادامه داد: اینگونه نباید باشد که عده ای از طریق رانت و ضابطه به امکاناتی دست پیدا کنند و عده ای دیگر از این امکانات محروم شوند.

عضو حزب موتلفه اسلامی با اشاره به عدالت محوری در حوزه فرهنگ اذعان داشت: عدالت محوری در حوزه فرهنگ به معنی دسترسی عادلانه به تمامی امکانات فرهنگی و رشد اعتقادی است که دولت باید طبق اصل سوم قانون اساسی، زمینه ای را فراهم کند تا همه بتوانند در مسیر رشد مادی و معنوی از امکانات بهره مند شوند.

وی تاکید کرد: نباید به این شکل باشد که برخی به دلیل فقدان درآمد و منابع مالی، از رشد تحصیلی، فرهنگی و علمی برخوردار نشوند و یا برخی به دلیل عدم دسترسی به امکانات دینی و اعتقادی، آن گونه که شایسته است مبانی اعتقادیشان تقویت نشود.

ترقی عدالت محوری در حوزه سیاست را توزیع عادلانه مناصب و مسئولیت ها در جامعه دانست و تصریح کرد: عدم تبعیض و شایسته سالاری در عزل و نصب ها و از بین رفتن رابطه در این موارد، می تواند زمینه عدالت محوری را در جامعه و عرصه سیاست فراهم کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 966754

وب گردی

وب گردی