دریافت ضمانت نامه  770 میلیارد ریالی صنایع کوچک

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه سال 97 بیش از 770 میلیارد ریال ضمانت نامه برای114 واحد صنایع کوچک صادر و تمدید شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمد حسین مقیسه با بیان اینکه بیشترین ضمانت نامه برای طرح های ایجادی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی طی این مدت صادر شده است، افزود: پست بانک و بانک سینا بیشترین دریافت کننده ، ضمانت نامه های صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک در 5 ماهه نخست سال جاری بوده اند.

مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک اضافه کرد: بیشترین ضمانت نامه در سال 97 برای واحدهای صنعتی در استان کرمانشاه صادر شده است و دلیل آن نیز زلزله اخیر در این استان بوده است و این صندوق در جهت رسالت حمایتی خود و آسیب دیدن تعدادی از صنایع در سرپل ذهاب، اولویت خود را در جهت حمایت از صنایع کوچک این استان، برداشت.

مقیسه همچنین اعلام کرد: بسته حمایتی از صنایع کوچک تدوین شده که در آن راهکارهای عملیاتی از صنایع کوچک دیده شده است.

او گفت: یکی از موارد مهم در حمایت از صنایع کوچک ، افزایش سرمایه این صندوق می باشد ،چراکه با سرمایه اندک فعلی توان پاسخگویی به نیازهای صنایع کوچک را نداریم.

مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک تاکید کرد: در بسته حمایت از صنایع کوچک به لزوم افزایش سرمایه صندوق تاکید شده است و امیدواریم این مهم درامسال که به نام سال حمایت از کالای ایرانی می باشد تحقق پذیرد.

مقیسه همچنین گفت: موضوع خروج نام صندوق از لیست واگذاری ها از موضوعاتی است که بسیار مهم است و با نظرمثبت همه دستگاههای تصمیم گیر ، امید است این اتفاق در آینده نزدیک محقق شود.

صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک ازلیست واگذاری ها خارج شود.

او یادآور شد : در همه کشورهای دنیا، صندوق های حمایتی که برای تقبل ریسک ایجاد شده است زیر نظر دولتها اداره می شوند، لذا هیچ توجیه اقتصادی ، برای واگذاری این صندوقها وجود ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 966780

وب گردی

وب گردی