علیرضابیگی:  متقاعد شدن نمایندگان بستگی به پاسخ های روحانی دارد

نماینده مجلس اظهار داشت: الان مشکل تفکر اقتصادی دولت است که باعث بروز چنین مشکلاتی شده است و عملکرد اقتصادی در شرایط نادرستی قرار گرفته است.

احمد علیرضابیگی عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز در خصوص لزوم تغییر تفکر اقتصادی دولت گفت: مسلما اساس کار تغییر تفکر اقتصادی دولت است که اگر انجام شود کسانی هم که در دولت جایگزین می شوند با همین طرز فکر انتخاب خواهند شد. الان مشکل تفکر اقتصادی دولت است که باعث بروز چنین مشکلاتی شده است و عملکرد اقتصادی در شرایط نادرستی قرار گرفته است.

وی در خصوص این که چرا فراکسیون امید زیر نامه سوال از رئیس جمهور را امضا نکرده است اظهار داشت: فراکسیون امید درموضع مطالبه گری از دولت قدری با احتیاط عمل می کند. این مورد را در عملکرد استیضاح سال گذشته سه وزیر دیدید و همین‌طور در طرح سوال از رئیس جمهور هم وارد نشدند و بالاخره فراکسیون امید خودش را بیشتر در موضع حمایت از دولت می بیند تا این که مطالبه گری داشته باشد.

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس شورای اسلامی در خصوص این که بعضی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به سوال از رئیس جمهور دنبال سیاسی جلوه دادن چنین موضوعی هستند، اظهار داشت: البته یک سری از نمایندگان چنین نگرشی داشتند و قطعا طرح سوال از رئیس جمهور تاکنون فراز و نشیب هایی را طی کرده تا به این مرحله رسیده است و تا قبل از این مدام سر بزنگاه تعداد نمایندگان این طرح از نصاب می افتاد و سوال از رئیس جمهور از رده خارج می‌شد.

علیرضابیگی افزود: اما این بار نمایندگانی که روی خواسته خودشان مصمم بودند و در قبال مردم مسئولیت داشتند به هیچ عنوان مغلوب درخواست های دولت نشدند تا بتوانند صدای مردم درخانه ملت باشند و رئیس جمهور را مورد سوال قرار دهند. اگر توجه کنید از گروه های مختلف امضا کننده داریم و این نمایندگان فاقد مرزبندی های سیاسی هستند.

وی در پاسخ به این سوال که میزان متقاعد شدن نمایندگان از پاسخ های روحانی به چه چیزی بستگی دارد ابراز کرد: بستگی به نوع برخوردی که رئیس جمهور در پاسخ دادن به سوالات دارند خواهد داشت.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان روحانی مبنی بر این که روز سوال صحبت هایی را که تا به حال انجام نداده در مجلس خواهد گفت، اظهار داشت: اگر رئیس جمهور تا به حال چیزهایی را که باید به مردم می گفته ولی نگفته است با این کار در حق ملت جفا کرده است و رئیس جمهور از جهت داشتن تریبون و رساندن مطالب خودشان به مردم محدودیتی ندارند و اگر این کار را نکرده اند تا به حال در حق مردم جفا شده است.

وی افزود: رئیس جمهور برای پاسخ دادن به سوال نمایندگان در مجلس حضور پیدا می کند. اقتضا این است که در چهارچوب سوالات، هم نمایندگان و هم رئیس جمهور مطالب خودشان را بیان کنند و ملت به داوری بنشینند.

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس اظهار داشت: قطعا نمایندگان ملت منتظر هستند تا پاسخ های قانع کننده ای را از زبان رئیس جمهور در قبال آشفتگی های اقتصادی بشنوند. طبیعتا پاسخ های قانع کننده رئیس جمهور می تواند در نظر نمایندگان موثر واقع شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 966821

وب گردی

وب گردی