یونسکو برای مقابله با تجاوزات اسرائیل علیه مسجد الاقصی اقدام کند

وزیر اوقاف فلسطین امروز دوشنبه در بیانیه ای از سازمان بین المللی یونسکو خواست با اقدامات متجاوزانه اسرائیل علیه مسجد الاقصی به عنوان مکانی مقدس برای عبادت مسلمانان مقابله کند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، یوسف ادعیس وزیر اوقاف فلسطین از یونسکو خواست برای توقف تجاوزات اسرائیلی ها علیه مسجد الاقصی و مقدسات دینی اقدام کند.

در اکتبر سال 2017 یونسکو در قطعنامه «فلسطین اشغالی» بر لزوم پایبندی اسرائیل به حفظ حرمت مسجد الاقصی و اصالت و میراث فرهنگی این مکان مقدس بر اساس وضعیت تاریخی آن به عنوان مکانی اسلامی و مخصوص عبادت تاکید کرد.

ادعیس امروز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: تجاوزات اسرائیل به قصد تسلط بر اراضی مسجد الاقصی و اطراف آن انجام می شود و تعرض آشکار به اراضی وقفی و املاک مسلمین به بهانه های مردود به محسوب می شود.

وی افزود: مسجد الاقصی و محوطه های آن به همراه زمین های اطراف آن از موقوفات اسلامی بوده که به هیچ وجه نمی توان وضعیت آن را تغییر داد.

این وزیر فلسطینی تلاش های صورت گرفته برای تبدیل مسجد الاقصی به محل عبادت برای غیر مسلمین را محکوم کرد.

ادعیس در بخش دیگری از بیانیه خود ضمن اشاره به اینکه این گونه رفتارها با هدف تسلط بر مسجدالاقصی انجام می شود و نه زیارت از این مکان مقدس، همه مسلمانان جهان را به ایستادگی در برابر اقدامات متجاوزانه اسرائیل دعوت کرد.

پلیس اسرائیل از سال 2003 به شهرک نشینان اجازه داده به محدوده مسجد الاقصی وارد شده و مناسک دینی یهودی خود را انجام دهند.

کد خبر: 966872

وب گردی

وب گردی