سیاست های آمریکا قابل اعتماد نیست و باید از خود دفاع کنیم

رئیس جمهور فرانسه در میان دیپلمات ها و کارشناسان فرانسوی تاکید کرد که سیاست های آمریکا قابل اعتماد نیست. اروپا باید مسئولیت دفاع از خود را بر عهده بگیرد و اتکا به آمریکا در این مسئله را کاهش دهد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه از کشورهای اروپایی خواست از خود در برابر سیاست های آمریکا دفاع کرده و به سیاست های این کشور اعتماد نکنند.

بر اساس گزارش خبرگزاری «فرانس 24» مکرون این سخنان را در جریان سخنرانی سالانه خود در اجلاس سفرای فرانسه ایراد کرد که در آن 250 دیپلمات و کارشناس مسائل بین الملل حضور داشتند تا خطوط اصلی دیپلماسی فرانسه در سال آینده را مورد بررسی قرار دهند.

مکرون افزود: اروپا نباید برای تامین امنیت خود تنها به آمریکا اتکا کند. ما باید مسئولیت تامین امنیت خود را بپذیریم که در پی آن حاکمیت و استقلال اروپایی نیز حاصل خواهد شد.

وی ادامه داد: شراکت دفاعی باید توسعه یافته باشد و تمام کشورهای اروپایی و روسیه را دربر گیرد.

رئیس جمهور فرانسه گفت: ما باید با ابتکاری جدید به دنبال ایجاد ائتلافات هایی نو باشیم. فرانسه می خواهد اروپا در حالی که افراط گرایی افزایش یافته بتواند از خود دفاع کند.

مکرون در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بازگشت اوضاع به حالت عادی در سوریه با بقای اسد در قدرت اشتباهی فاحش است.

وی افزود: اگر از ابتدا داعش را دشمن اول قرار می دادم لازم نبود کناره گیری اسد از قدرت را پیش شرط اقدامات دیپلماسی یا انسانی در سوریه قرار می دادم، اما در مقابل معتقدم بقای اسد در قدرت اشتباهی فاحش است.

کد خبر: 966877

وب گردی

وب گردی