آمریکا و مکزیک از توافق جدید تجاری میان خود خبر دادند

روسای جمهور آمریکا و مکزیک از دستیابی به توافق تجاری مشترک میان دو کشور خبر داده که منجر به اصلاحاتی همه جانبه برای توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی محسوب می شود.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و « انریکه پنیا نیتو» رئیس جمهور مکزیک از دستیابی به یک توافق تجاری مقدماتی میان دو کشور خبر دادند که می تواند منجر به اصلاح همه جانبه توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی شود.

ترامپ و نیتو در مورد جزئیات این توافق جدید اظهار نظری نکردند اما رسانه های آمریکایی اعلام کردند جزئیات آن در چند روز آینده رسانه ای خواهد شد.

ترامپ این توافق را برای دو کشور و مردم آنها و همچنین شرکت ها و کارگران آمریکا و مکزیک خوب و مفید توصیف کرد.

ترامپ در خصوص پیوستن کانادا به این توافق گفت: آماده امضای توافقی جدید با کانادا و مذاکرات مستقیم با نخست وزیر این کشور هستیم و به این منظور با « جاستین ترودو » تماس هایی بر قرار خواهد شد.

وی افزود: اگر کانادا مایل به مذاکرات عادلانه باشد ما نیز استقبال می کنیم، می توان به توافقی جدا با کانادا دست یافت و این امکان وجود دارد که این کشور به توافق مشترک میان آمریکا و مکزیک ملحق شود.

ترامپ بر پایان یافتن توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی (نافتا) تاکید کرده و خواستار جایگزینی توافق جدید به جای آن شد.

نافتا توافقی برای ایجاد منطقه آزاد تجاری میان آمریکا، کانادا و مکزیک است که در دسامبر 1992 امضا شده و از سال 1994 در حال اجرا است.

نیتو نیز نسبت به الحاق کانادا به این توافق جدید ابراز تمایل کرد و گفت: می خواهیم کانادا جزیی از توافق باشد تا همه از آن استفاده نماییم.

کد خبر: 966879

وب گردی

وب گردی