امروز، آخرین مهلت انتخاب رشته دوره با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی/ انتخاب رشته بدون‌ آزمون تا 20 شهریور‌ماه

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مهلت انتخاب رشته دوره با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی ساعت 24 امشب به پایان می‌رسد و انتخاب رشته بدون‌ آزمون تا 20 شهریور ماه ادامه دارد.

دکتر امیررضا شاهانی رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره آخرین اخبار انتخاب رشته دوره‌های با آزمون و بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: انتخاب رشته دوره با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی ساعت 24 امروز به پایان می‌رسد.

وی افزود:‌ داوطلبان می‌توانند تا ساعت 24 امشب، با مراجعه به سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی، ۱۰۰ کدرشته‌ محل را انتخاب کنند. گزینش داوطلبان در این دوره بر مبنای رتبه کنکور سراسری سال ۹۷ است. در این دوره برای مقاطع کاردانی، کارشناسی و دکتری حرفه‌ای پذیرش دانشجو خواهیم داشت.

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی یاد آورشد: انتخاب رشته بدون‌ آزمون دانشگاه آزاد اسلامی نیز تا 20 شهریورماه ادامه دارد و داوطلبان می‌توانند از طریق سامانه مرکز آزمون، انتخاب‌های خود را به ترتیب اولویت ثبت کنند. امکان ویرایش اطلاعات نیز در هر دو دوره با آزمون و بدون آزمون از ابتدای هفته جاری فراهم شده است.

گفتنی است، حدود ۹۶ درصد ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی است و تنها چهار درصد ظرفیت پذیرش دانشجو در این دانشگاه بر اساس آزمون است. داوطلبانی که رشته‌ محل موردنظر خود را در دفترچه رشته‌های با آزمون سراسری دانشگاه آزاد اسلامی پیدا نمی‌کنند، توجه داشته باشند پذیرش بیشتر رشته‌ محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی است که درصورت تمایل می‌توانند با مراجعه به سامانه مرکز آزمون نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

با امکان جدیدی که در دانشگاه آزاد اسلامی فراهم شده است، داوطلبان می‌توانند در همه گروه‌های پنج‌گانه انتخاب رشته کنند و دیگر محدودیتی برای گروه‌های آزمایشی تخصصی وجود ندارد. مثلاً شخصی که داوطلب گروه تجربی است می‌تواند در چهار گروه آزمایشی دیگر (علوم ریاضی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجه) انتخاب رشته کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 966917

وب گردی

وب گردی