دانشگاه آزاد اسلامی باید دانشگاه حل مسئله باشد

مدیرکل امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی باید دانشگاه حل مسئله و جوابگوی مسائل در جامعه باشد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد مرند، علیرضا شیخ عطار مدیرکل امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی در دیدار با رئیس، استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند، گفت: امام خمینی (ره) در زمان حیات با تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی به خاطر ایجاد یک دانشگاه متمایز، انقلابی و پیشرو در جهت اهداف نظام جمهوری اسلامی موافقت کردند.

وی، تربیت نیروهای متعهد و متخصص برای نظام اسلامی را از اهداف تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی دانست و افزود: فارغ التحصیلان این دانشگاه باید نسبت با سایر افراد تحصیلکرده انقلابی تر و اسلامی تر باشند.

شیخ عطار ادامه داد: دکتر ولایتی رئیس هیأت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی نیز با هدف تحقق آرمانهای امام راحل درخصوص دانشگاه آزاد اسلامی از سوی مقام معظم رهبری معرفی شدند.

مدیرکل امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی باید دانشگاه حل مسئله و جوابگوی مسائل در جامعه باشد.

وی در ادامه درباره اهداف بین المللی شدن دانشگاه آزاد اسلامی و تأسیس واحدهای دانشگاهی در سایر کشور ها خاطر نشان کرد: هدف از تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی در خارج از کشور توسعه فرهنگی و پتانسیل الهام بخشی است.

شیخ عطار ادامه داد: هدف اصلی دانشگاه آزاد اسلامی تحولات اساسی است، واحدهای دانشگاهی باید در حوزه تحولات بین الملل با همکاری امور بین الملل سازمان مرکزی تلاش و در جذب دانشجویی خارجی و برگزاری کارگاهها تلاش کنند.

وی با تأکید بر توجه ویژه روسای واحدهای دانشگاهی به مسائل فرهنگی و اسلامی شدن دانشگاهها، گفت: مسائل فرهنگی نیاز به دقت بیشتری دارد و باید مسئولان در واحدهای دانشگاهی دانشجویانی انقلابی، متعهد و متخصص تربیت کنند.

در ادامه این جلسه محمدحسین صادقی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند ضمن گزارشی از عملکرد و فعالیت‌های این واحد دانشگاهی به معرفی شهرستان مرند از لحاظ اقتصادی، فرهنگی و پتانسیل های این شهرستان در جذب دانشجویی خارجی و سرمایه گذاری در اقتصاد دانش بنیان پرداخت.

انتهای پیام/

کد خبر: 966955

وب گردی

وب گردی