با سواد شدن ۳۵۰۰ زندانی بیسواد در سال تحصیلی  گذشته

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: ۳۵۰۰ زندانی بیسواد سال گذشته باسواد شدند و در ۴ پایگاه نیز سال گذشته سربازان را تحت پوشش نهضت سوادآموزی قرار دادیم.

به گزارش ایسکانیوز علی باقرزاده در نشست خبری که در حاشیه نمایشگاه دستاوردها و عملکرد آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: در سال گذشته بیش از ۷۰۱ نفر را تحت پوشش نهضت سوادآموزی داشتیم که ۳۸۱ هزار نفر در برنامه های مصوب ثبت نام کردند و ۳۲۰ هزار نفر در برنامه های فوق برنامه و مکمل ما شرکت کردند. ۴۵ درصد جامعه هدف ما روستاییان و عشایر هستند و ۸۷ درصد جامعه هدف جامعه هدف ما زنان و دختران هستند.

وی ادامه داد: سوادآموزی زنان و دختران عشایر و روستایی با مشارکت معاونت امور زنان و دختران انجام می شود. در ۷ استان به طور ویژه سوادآموزی روستایین انجام می شود که ۳۲۰۰ نفر به اضافه ۴۰۰ مربی تحت پوشش این طرح بودند و در ۵ استان هم عشایر تحت پوشش قرار می گیرند.

باقرزاده با اشاره به همکاری با سازمان زندان ها برای آموزش مددجویان زندانی گفت: ۳۵۰۰ بی سواد زندانی سال گذشته آموزش دیدند که هزینه این اموزش را آموزش و پرورش می پردازد و مکان را سازمان زندان ها مهیا می کند. همچنین آموزش به سربازان بی سواد در ۴ پایگاه در حال انجام است و سال گدشته هزار نفر در این طرح حضور داشتند. در کنار اینها طرح خواندن با خانواده را اجرا کردیم که بازخورد بین المللی از این طرح گرفتیم و هدف آن مطالعه دسته جمعی در خانواده است که ۱۵۰ هزار نفر در این طرح تحت پوشش قرار گرفتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 966962

وب گردی

وب گردی