جوانپور: جلسه معاونان آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی، افق حرکت دانشگاه‌ را ترسیم کرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: در جلسه معاونان آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی، چراغ راه حرکت دانشگاه‌ها ترسیم شد، دانشگاه‌ها باید در حوزه آموزش و پژوهش به سمت مسئله محوری و پژوهش محوری حرکت کنند.

دکتر عزیز جوانپور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در زمینه جزئیات جلسه روز گذشته معاونان آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: جلسه روز گذشته باحضور دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی، برگزار شد و مباحث جدیدی نیز در آن مطرح شد که از جمله آن، می‌توان به طرح تحول دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد. لازم به ذکر است این جلسه، اولین جلسه دکتر طهرانچی با معاونان آموزشی و روسای استان‌ها بود. دکتر طهرانچی در حضور این افراد، برنامه خود را درباره دانشگاه بیان کرد که مورد استقبال قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این جلسه، سیاست‌های جدید دانشگاه در حوزه پژوهش، آموزش و برنامه‌هایی که می‌تواند منجر به تحول دانشگاه شود، توسط دکتر طهرانچی ارائه شد، به گونه‌ای دیگر می‌توان گفت در این جلسه، چراغ راه حرکت دانشگاه‌ها ترسیم شد. دانشگاه‌ها باید در حوزه آموزش و پژوهش به سمت مسئله محوری و پژوهش محوری حرکت کنند. همچنین دانشگاه‌ها باید به گونه‌ای عمل کنند که دانشجویان هم بتوانند مسائل خودشان را در امور فردی حل کنند، هم بتوانند مشغول به کار شده و در جامعه مفید واقع شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: در این جلسه، دکتر ولایتی به همراه دکتر مقدم فر و دکتر کلانتری بر مسائل فرهنگی تاکید کردند که رسالت دانشگاه‌ها تنها تدریس نیست، بلکه هر دانشگاه باید رسالت فرهنگی داشته باشد. امروز اختتامیه این همایش برگزار می‌شود، در این همایش 2 روزه، کمیسیون و کارگاه‌های تخصصی برگزار شد.

وی اضافه کرد: در آستانه سال تحصیلی جدید، این جلسه بسیار مفید بود و در آن کل سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه آموزش و پژوهش مشخص شد، ان‌شاءالله معاونان آموزشی واحدها بتوانند این موارد را در طول سال تحصیلی اجرایی کنند.

دکتر جوانپور بیان کرد: در زمینه جذب دانشجویان خارجی نیز بحث‌هایی صورت گرفت و بنا بر آن شد که دانشگاه آزاد اسلامی، سیاست‌های خود را برای جذب دانشجوی بین‌المللی تنظیم کند، دکتر ولایتی در جلسه شورای استان به این موضوع تاکید کردند. همان طور که می دانید، استان ما با کشورهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان همسایه بوده و در زمینه جذب دانشجو از پتانسیل خوبی برخوردار است. دکتر ولایتی به باقی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی نیز توصیه کردند جذب دانشجو داشته باشند و موانع موجود در این حوزه را نیز رفع کنند. معاون بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه حضور داشته و بر این موضوع تاکید کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 967003

وب گردی

وب گردی