کسب 37 مدال بازی ­های آسیایی جاکارتا توسط دانشجویان و ورزشکاران دانشگاه آزاد اسلامی

سرپرست اداره کل ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تاکنون از مجموع 41 مدال کسب شده توسط ورزشکاران ایرانی در بازی­ های آسیایی، 37 مدال توسط دانشجویان و ورزشکاران دانشگاه آزاد اسلامی کسب شده است. 

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، دکتر کمال جوانمرد با بیان اینکه تاکنون حدود 60 درصد از کاروان 378 نفری ورزشکاران ایران در 42 رشته ورزشی در بازی­ های آسیایی 2018 جاکارتا مربوط به دانشجویان یا ورزشکاران باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: شاکله و ساختار اصلی تیم ­های تکواندو، کاراته و شمشیربازی در این دوره از مسابقات به طور کامل مربوط به باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی است و در رشته­ های دیگر دانشجویان این باشگاه حضور قابل ملاحظه­ ای دارند.

سرپرست اداره کل ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه رتبه ایران در بازی­ های آسیایی جاکارتا با کسب 41 مدال در رده چهارم جدول است، گفت: خوشبختانه از این تعداد مدال کسب شده به وسیله کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران، 37 مدال توسط دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در مقاطع مختلف یا ورزشکاران باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی کسب شده است.

وی خاطر نشان کرد: براین اساس نقش دانشگاه و باشگاه فرهنگی ورزشی این دانشگاه در ساختار ورزشی ایران بسیار تأثیرگذار شده، به طوری که می­ توان گفت یکی از تأثیرگذارترین کانون های ورزشی کشور، دانشگاه آزاد اسلامی است.

دکتر جوانمرد با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی توانسته ورزش کشور را به سمت علمی شدن و آکادمیک بودن سوق دهد، گفت: ورزشکارانی که با علم در ارتباط باشد، بهتر می ­توانند خود را در قالب تیم­ های ملی و تیم ­های ورزشی جا دهد. در واقع کسب قله ورزش بدون کسب علم امروز به نوعی غیرممکن شده است.

وی افزود: پیامدهای مثبت تأثیر دانشگاه آزاد اسلامی در ورزش کشور را می ­توانیم در سهم این دانشگاه در تعداد نفرات اعزامی به مسابقات جاکارتا و مدال های کسب شده توسط آنان ببینیم.

دکتر جوانمرد گفت: تعداد مدال ­های کسب شده توسط دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به تنهایی گویایی این است که این دانشگاه نه تنها به رسالت علمی خود در جامعه عمل کرده، بلکه توانسته در بخش­ ها و ابعاد مختلف دیگر جامعه از جمله صنعت، کشاورزی و ورزش تأثیر زیادی داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 967012

وب گردی

وب گردی