خانه مسافر در تمام شهرها وجود دارد؛ نه فقط مشهد/ آپارتمان‌های مبله باید زیرنظر هتل قرار بگیرند

رئیس اتحادیه هتلداران استان تهران گفت: آپارتمان هاى مبله و خانه مسافرها تا شعاع دو هزار متر باید زیرنظر یک هتل قرار گیرند و از طریق هتل رزرو شوند.

محمدعلى فرخ مهر، رئیس اتحادیه هتلداران استان تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادى ایسکانیوز در واکنش به حاشیه هاى ایجاد شده مبنى بر وجود خانه مسافرها در شهر مشهد، گفت: این مسئله در تمام دنیا رایج است و نسبت به وجود چنین مراکزى در کشور آگاه هستیم، قبل از انقلاب هم این مراکز در کشور به عنوان خانه هاى استیجارى وجود داشت؛ اما متاسفانه در حال حاضر این واحدها به عنوان خانه مسافر به صورت پراکنده در سطح کشور تلقى شدند که برخى از آنها داراى مجوز و برخى دیگر بدون مجوز و نیز بدون نظارت در حال فعالیت هستند.

او در ادامه بیان کرد: در حال حاضر با توجه به صحبت هاى مطرح شده وجود چنین خانه هایى به شهر مشهد نسبت داده شده است، در حالى که این خانه ها در بیشتر مناطق مانند استان مازندران، گیلان و حتى در تهران هم آپارتمان هاى مبله اى وجود دارد که به عنوان پاتوق براى برخى افراد تبدیل شده است.

فرخ مهر با تاکید بر اینکه هیچ گونه نظارتى در سطح کشور براى اینگونه آپارتمان ها وجود ندارد، گفت: برخى از خانه مسافرها وجود دارد که خانواده به عنوان زوار و بدون آگاهى از اتفاقات منفى که در آنجا رخ مى دهد در آنجا رفت و آمد مى کنند که این موضوع براى جامعه ما چندان خوشایند نیست.

رئیس اتحادیه هتلداران استان تهران با تاکید بر اینکه وجود چنین آپارتمان هایى در سطح کشور بر کسى پوشیده نیست، اظهار داشت: اینگونه آپارتمان ها باید از سطح کشور جمع آورى شود و از نظر امنیتى و بهداشتى نسبت به واحدهاى آپارتمانى که مسافران در آنجا حضور دارند باید نظارت بیشترى صورت گیرد.

او افزود: در حال حاضر وجود این آپارتمان ها در سطح کشور به صورت علنى شده است و حتى یک سایت را جهت اجاره چنین آپارتمان هایى راه اندازى کرده اند که حضور در این آپارتمان ها نیازمند مدارک شناسنایى نیست.

فرخ مهر خاطرنشان کرد: دلیل اینکه رئیس اتحادیه هتل داران مشهد چنین چیزى را تکذیب کرده را متوجه نمى شوم؛ زیرا اینگونه آپارتمان ها نه تنها در مشهد بلکه در تمامى شهر و استان هاى دیگر وجود دارد.

رئیس اتحادیه هتلداران استان تهران به اقداماتى که باید جهت جمع آورى خانه مسافرها در دستور کار قرار گیرد تاکید کرد و گفت: آپارتمان هاى مبله و خانه مسافرها تا شعاع دو هزار متر باید زیرنظر یک هتل قرار گیرند و از طریق هتل رزرو شوند، ادارات امنیتى و اماکن هم مسئولیت این واحدهاى آپارتمانى را باید از این هتل بخواهد، در اصل این واحدها باید شاخه اى از هتل ها شوند تا از طریق دریافت مدارک شناسایى آپارتمان ها مبله در اختیار آنها قرار گیرد.

او در پایان خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان نباید سیاست کشور به گونه اى باشد که خارجى ها قادر به خرید مسکن در ایران باشند زیرا اگر این اتفاق بیفتد و اجازه خرید مسکن به افراد خارجى در ایران را بدهند به دلیل اینکه واحد پولى ایران نسبت به واحد پول آنها بى ارزش شده است عواقب خوبى را با خود به همراه ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 967051

وب گردی

وب گردی